خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت دوباره مهمان‌پذیر‌ان دولتی، چالش اصلی هتلداران / تحریم؛ علت ‌اصلی کاهش گردشگران اروپایی به ایران / افزایش بی سابقه ‌زائران کشورهای همسایه در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۷۸

به گفته رئیس جامعه هتلداران کشور تحریم ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور تاثیر ۱۰۰ درصدی بر روی سفر گردشگران خارجی به ایران داشته است.

جمشید همزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور درباره  آمار گردشگران خارجی درشش ماهه نخست سال جاری به ایلنا، گفت: اگرچه از لحاظ آماری افزایش داشته‌ایم، اما از لحاظ ملیت و موقعیت جغرافیایی گردشگران باید بگویم تعداد گردشگران اروپایی و امریکایی به کشور  کاهش چشمگیری داشته است .علت آن نیز تحریم های اقتصادی  در ماه‌های اخیر است.

وی در ادامه  با اشاره به افزایش  گردشگران کشورهای همجوار و زوار کشورهای اسلامی  افزود: در عوض تعداد  زائرانی که در سال جاری از کشورهای عراق و... به  مشهد سفر کرده اند بسیار زیاد است.  البته در  نقاط مرزی مانند جلفا، خرمشهر و آبادان نیز با افزایش قابل توجهی گردشگر مواجه بودیم. بیشتر این گردشگران از جمعیت مرز نشینان کشورهای همسایه هستند که به قصد خرید و به دلیل  ارزانی کالا در کشور  به ایران سفر می‌کنند. این سفرها  اگر چه به نیت خرید است  اما در آمار گردشگری ثبت می‌شوند.

وی درباره گردشگران داخلی نیز گفت: هر چند  در شش ماهه نخست سال جاری  با افزایش گردشگران داخلی ‌روبرو بودیم اما از لحاظ کیفی با مشکلاتی مواجه شدیم. از طرفی بسیاری از هتلداران بخاطر گرانی از کیفیت خدمات‌شان  کم کرده  و از طرف دیگر  تعداد گردشگرانی که برای اقامت ‌هتل را  انتخاب کرده‌اند  کاهش یافته  و در  خانه مسافرها  ساکن شده اند،  علت این کار نیز معلوم است.

رئیس جامعه هتلداران با پرداختن به این موضوع که این خانه مسافرها بخاطر  قیمت ارزان‌شان  در یک رقابت نابرابر در مقابل هتل داران‌ قراردارند ، افزود:  صاحبان این خانه‌ها مالیات، بیمه و عوارض پرداخت نمی‌کنند و تجهیزات و امکانات هتل را هم  ندارند، در صورتی که محل اقامت گردشگر  از هر جهت باید  استاندارد بوده  کارکنانش آموزش دیده باشند . ولی متاسفانه به دلیل آنکه نظارتی بر کارشان نیست   خدمات قابل قبولی ارائه نمی دهند. هر چند مسافران هم به دلیل ارزان بودن این اقامتگاه‌ها،  آنها را بر هتل ترجیح می دهند.

خانه مسافرها محددویت ندارند

همزه زاده یادآورشد: نکته مهم و قابل توجه عدم  محدودیت‌ خانه مسافرها است ،محدودیت‌هایی را که هتل ها دارد این خانه مسافرها ندارند،همه مسافرانی که به هتل مراجعه می‌کنند باید هویت‌شان محرز شود اما در خانه‌مسافرها تعداد زیادی با یک کارت شناسایی اسکان داده می‌شوند.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور در ادامه گفت: با ورود سازمان‌های دولتی به این عرصه، فعالیت مجدد  مهمان‌پذیر‌های دولتی و بعضی از وزراتخانه‌ها که پذیرش آزاد نیز دارند مانند آموزش و پرورش و ... هم  باعث شد تا هتل‌ها نه تنها با کاهش مسافران روبه‌رو شوند که میانگین ضریب اشتغال هتل‌های کشور نسبت به گذشته کاهش یابند.

آزاده رحمتی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز