خبرگزاری کار ایران

ابوطالب جلالی:

پرداخت تسهیلات حلقه مفقوده ایجاد اشتغال جوانان دارای مهارت

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۸۳۶

رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان گسترش فنی و حرفه ای کشور، گفت: فراهم شدن تسهیلات می تواند در ایجاد اشتغال جوانانی که کسب مهارت کردند، حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب جلالی امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای کشور و بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به بازدید از مرکز تربیت مربی که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل بانک مهر ایران، صورت گرفت، گفت: امروز بخش عظیمی از امکانات با ارزش در سازمان فنی حرفه ای وجود دارد که در حوزه اقتصاد و توسعه اشتغال کشور، کمک به سزایی خواهد داشت. 

وی افزود: مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان از مراکز خاص در منطقه است که قبل از انقلاب با حمایت و پشتیبانی سازمان جهانی کار، تاسیس شد و به شکل رسمی بعد از انقلاب در سال 1363 کار خود را شروع کرد.  

جلالی به محوریت آموزش این مرکز تاکید کرد و اذعان داشت: هدف این مرکز بازآموزی مربیان کشور است که بتواند از درک ظرفیت و موقعیت ها و به شکل عام از وضعیت اشتغال در کشور، مورد بازآموزی قرار دهد و ارتباط تنگاتنگی با مجامع تولید، صنوف و صنایع در کشور، برقرار کند. 

رئیس مرکز تربیت مربی سازمان فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد: از جمله اهداف ما در این مرکز، ایجاد تعاملات مناسب با محیط بیرونی به ویژه کشورهای خارجی است که نیازمند گسترش است و در این راستا به عنوان مرکز آموزشی توانسته ایم با کشورهای کره و ژاپن و موسسات مطرح هند، قراردادهای خوبی، انجام دهیم. 

جلالی ادامه داد: این تعاملات، جایگاه بین المللی خوبی برای مرکز ایفا می کند و بدین ترتیب بخشی از تجهیزات توسط شرکت های ژاپنی و کره ای انجام شده است. 

وی به تفاهم نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: این همکاری می تواند به منظور حمایت از نخبگان حائز اهمیت باشد لذا تعاملات آموزشی فیمابین به عنوان فرصتی مناسب، ظرفیت مرکز فنی و حرفه ای را بالا خواهد برد چراکه انجام تفاهم نامه به عنوان حلقه مفقوده  برای رساندن جوانان به اشتغال، مهم خواهد بود. 

جلالی به فرصت های داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت تفاهم سازمان فنی و حرفه ای و بانک قرض الحسنه مهر ایران و فراهم کردن تسهیلات اشتغال، تکمیل مسیری است که در نظام ایجاد فرصت های شغلی به دست خواهد آمد و بدین ترتیب، جوانان علاوه بر کسب مهارت، خواهند توانست به راحتی به اشتغال دست پیدا کنند که متاسفانه تا کنون سیستم مناسبی نداشتیم و انجام تفاهم نامه می تواند قدم مناسب در مسیر اشتغال جوانان باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز