خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل:

دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در حوزه کاهش طلاق عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۷۶۵

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: انتظار داریم تمام دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل به ویژه بهزیستی برنامه های کاهش طلاق را بعنوان یک ماموریت فوق العاده تلقی به وظایف ذاتی خود در کاهش طلاق عمل کنند.

به گزارش ایلنا، شفیع شفیعی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل اظهار کرد: در شش ماهه سال 95 به ازای هر 5 ازدواج در اردبیل یک طلاق به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته به 6.2 ازدواج رسیده است و در سال ۹۷ نیز این شاخص برابر با ۵ است.

وی افزود: اما با توجه به ترکیب سنی جمعیت و کاهش افراد در سن ازدواج این شاخص را باید در تحلیل میزان طلاق با احتیاط بکار برد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه در نیمه دوم هر سال پدیده طلاق در استان خود را بیشتر نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور اعتبار ویژه ای برای اردبیل به منظور برگزاری کلاس‌های آموزش پیش و حین ازدواج در سال گذشته و امسال اختصاص داده که انتظار می‌رود دستگاه‌های دخیل  استان در این خصوص کوتاهی و قصور نداشته و مشارکت جدی داشته باشند.

شفیعی کارشکنی و عدم مسئولیت‌پذیری در بحث کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی را از سوی هیچ دستگاهی قابل قبول ندانست و افزود: تمام نهادهای فرهنگی از جمله بهزیستی، شهرداری‌ها، ورزش و جوانان، دانشگاهها، فرمانداری‌ها و غیره در این حوزه باید مسئولیت‌های محول شده را به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز