خبرگزاری کار ایران

در سال جاری انجام شد؛

اعطای ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان البرزی

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۹۳

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان البرز، گفت: هزار و ۴۷۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد البرز با دریافت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از فرصت شغلی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایلنا، شاهین رضایی بابیان اینکه جلسه کارگروه اشتغال استان البرز با حضور استاندار تشکیل می‌شود، گفت: طبق اعلام مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز و دبیر کارگروه اشتغال استان در نهمین جلسه این کارگروه، کمیته امداد پس از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی جایگاه سوم در جذب منابع بانکی قرض‌الحسنه اشتغال را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از طریق برخی بانک‌های عامل استان و همچنین صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت انجام می‌شود افزود: هزار و ۴۷۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد البرز با دریافت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از فرصت شغلی بهره‌مند شدند.

رضایی با بیان اینکه رتبه‌های جذب منابع بانکی اشتغال بر اساس تعداد ثبت مشاغل در سامانه رصد اعلام می‌شود گفت: تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به مددجویان از ردیف بند ب از تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ پرداخت می‌شود. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان البرز با تأکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان یادآور شد: مددجویان مستعد فاقد مهارت بر اساس علاقه و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد برای گذراندن دوره‌های آموزشی به مراکز معتبر و مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای و باقابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می‌شوند.

وی کسب اطمینان از پایداری شغلی طرح‌های خودکفایی مددجویان توسط کارشناسان اشتغال این اداره کل را یک ضرورت دانست و بیان کرد: همه‌ساله بخشی از مددجویان تحت حمایت شامل زنان سرپرست خانوار و فرزندان مددجویان البرزی از طریق اشتغال‌زایی توانمند شده و از جمع خانوارهای کمیته امداد خارج می‌شوند.

رضایی گفت: تسهیلات اشتغال این نهاد تا سقف بیست میلیون تومان است که به‌طورمعمول در زمینه‌های خدماتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع‌دستی به مددجویان وزنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی از نیازمندان غیر تحت حمایت مراجعه‌کننده به دفاتر امداد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز