خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی البرز :

کلاهبردار فروش آپارتمان با 150 میلیارد دستگیر شد/ برداشت 30 میلیارد با ترفند شرکت در قرعه کشی

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۱۰۴

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز از دستگیری سارق 30 میلیاردی و کلاهبردار فروش 160 واحد آپارتمان به مبلغ 150 میلیارد ریال، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سیدجعفرحسینی امروز در  نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی استان البرز برگزار شد با اشاره به دو پرونده اخیر در نیروی انتظامی استان البرز، اظهار داشت: به دنبال دریافت شکایت یک شهروند مبنی بر برداشت مبلغ 410 میلیون ریال که به صورت غیر مجاز از دستگاه خودپرداز انجام شده بود، این مسئله در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد فردی طی تماس تلفنی، ادعا کرد که شاکی پرونده در یک قرعه کشی برنده شده است، لذا با کشاندن مالباختگان به دستگاه خودپرداز، این مبلغ از حساب وی، برداشت شد.

سردار حسینی، تصریح کرد: متهم با استفاده از این شگرد، طی چند مرحله، نسبت به خرید 128 دستگاه کالای منزل به ارزش 10 میلیارد ریال، اقدام کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز، بیان کرد: با توجه به اقدامات پلیس فتا و پلیس آگاهی، متهم که خانم مطلقه بود، شناسایی و مورد تعقیب و پیگیری قرار گرفت و دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال بازجوییهای انجام شده مشخص شد متهم، پیش از این با همکاری همسر سابقش که درحال حاضر در زندان به سر می برد این کار را آغاز کرده بود و در ادامه و پس از جدایی به تنهایی اقدام به برداشت پول از حساب مالباختگان کرده است.

سردار حسینی با عنوان اینکه کل مبلغ برداشت شده، 30 میلیارد ریال است، افزود: 20 میلیارد ریال از کلاهبرداری انجام شده که در حساب متهم وجود داشت، توقیف شد.

دستگیری متهم فروش 160 آپارتمان

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی البرز با اشاره به پرونده دوم به دستگیری متهم فروش چندین دستگاه آپارتمان، تصریح کرد: فرد کلاهبردار بعد از فروش 160 دستگاه آپارتمان در استان البرز به صورت مال غیر، مبلغ 150 میلیارد ریال از مالباختگان دریافت و از کشور متواری شده بود.

سردار حسینی افزود: به دنبال شکایت خریداران آپارتمان ها، مبنی بر فروش هر واحد به چندین نفر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت و طی بررسی های انجام شده، چند نفر اعم از مشاورین املاک غیر مجاز، دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده، مشخص شد متهم  اصلی این پرونده با انتقال مبالغ دریافت از فروش آپارتمان ها به کشور ترکیه متواری شده است. 

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی البرز با عنوان اینکه خریدارن حین تخلیه ملک متوجه کلاهبرداری شدند، گفت: متهم در زمان بازگشت به کشور در فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) توسط ماموران نیروی انتظامی، دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز