خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام مطرح کرد:

تداوم فعالیت تجاری در مرز مهران در ایام اربعین/ لزوم راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۵۴۵

استاندار ایلام گفت: در آستانه تردد میلیونی زائران کنگره عظیم اربعین حسینی، انجام تمهیدهایی برای حفط روند تجاری مرز مهران در دستور کار قرار گرفته است.

 به گزارش ایلنا، قاسم سلیمانی دشتکی گفت: مدیریت استان به دنبال یافتن راهکاری برای تداوم جریان ترانزیت کالا به موازات تردد زائران از مرز بین المللی مهران است.
 
وی افزود: به عنوان راهکار کوتاه مدت و نسبی جدا سازی گذرگاه مرزی زائرین از محل ترانزیت کالا مطمع نظر بوده و به عنوان راهکار درازمدت گشایش بازارچه مرزی چنگوله درحال پیگیری است.
 
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحث استان تعطیل نشدن تجارت طی ایام اربعین در مرز مهران است؛ هم اکنون طرح بازارچه مرزی چنگوله به این منظور در دستور کار مسئولان ایران و عراق قرار گرفته است.
 
استاندار ایلام افزود: علاوه بر این بدنبال انتزاع بخش تزانزیت کالا و قسمت تردد زائران در پایانه مرزی مهران در قالب یک طرح جامع هستیم تا در ایام اربعین بخش تجاری مرز راکد نشود.
 
وی با اشاره به اینکه اربعین یک فرصت بی نظیر برای استان ایلام گفت: ظرفیت های استان برای تردد 2 میلیون و 500 هزار نفر زائر در این ایام با تامین همه امکانات اعم از برق ، آب، جاده، پارکینگ و آماده شده است.
 

سلیمانی دشتکی افزود: پیگیری مرز و بازارچه چیلات دهلران از دیگر اقدامات مهم استان است که هم اکنون زیرساخت های خوبی در این منطقه نیز ایجاد شده و آماده استفاده برای ایام اربعین است. البته راه اندازی این بازارچه نیازمند دریافت مجوزهای لازم از طرف عراقی است.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: براساس تجربه سال های قبل بخش تجاری مرز مهران بین یک تا 2 ماه به دلیل مسئله اربعین مرز مهران تعطیل می شود که دغدغه ای بزرگ برای تجار است.

شعبان فروتن افزود: باید راهکاری اساسی از جمله راه‌اندازی هرچه زودتر مرز چنگوله برای این مهم اندیشیده شود تا تجار بازار عراق را حفظ کنند.
 
وی تصریح کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مرزی بسیار خوبی است که باید برای بخش تجارت آن فکری اساسی شود در غیر ان صورت بخش مهمی از تجار استان متحمل زیان می‌شوند.
 
فروتن عنوان کرد: اتاق بازرگانی استان آماده هرگونه همکاری با مسئولان استان برای راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله است.
 
شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام و مرز بین‌المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق به شمار می‌رود.
 
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می‌کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از 2 میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز