خبرگزاری کار ایران

سردار زاهدیان خبر داد:

کشف 372 تن مواد مخدر در سال‌جاری/عمده مواد مخدر تریاک است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۳۸۲

رئیس مبارزه با مواد مخدر کشور از کشف 372 تن مواد مخدر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد مسعود زاهدیان ظهر امروز در حاشیه نشست نیروی انتظامی با وابستگان نظامی و افسران رابط مبارزه با مواد مخدر کشورهای خارجی مستقر در تهران که به میزبانی استان البرز برگزار شد با اشاره به کشف مواد مخدر در سال جاری به خبرنگاران، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون، موفق شد در سطح کشور 372 تن مواد مخدر کشف کند که عمده این کشفیات، تریاک است.

وی افزود: در مقایسه با سال گذشته میزان کشفیات و  تعداد دستگیری‌ توزیع کنندگان مواد مخدر، افزایش یافته است و این نشان دهنده عزم نیروهای امنیتی و انتظامی، کشور است.

سردار زاهدیان با اشاره به کشفیات سال گذشته گفت: به همت نیروهای امنیتی کشور و پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته، 810 تن انواع مواد مخدر، کشف و ضبط شد که 713 تن از این مواد، جزو کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر بود.

وی با اشاره به فعالیت پلیس بین‌الملل ایران و فعالیت‌های جهانی مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: در این ارتباط اقدامات شایسته‌ای انجام شده و به دلیل شرایط و موقعیت کشور و همجواری با مرکز تولید و ترانزیت مواد مخدر، این حساسیت نیز بیشتر است.

سردار زاهدیان گفت: کشور افغانستان به‌عنوان مرکز تولید مواد مخدر دنیا، دارای بیشترین اراضی زیر کشت غیرمجاز تریاک است و با توجه به روند رو به افزایش کشت و تولید از سال 2001 تا کنون، حدود تولید انواع مواد مخدر در این کشور از 185 تن به 9 هزار تن، رسیده لذا پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور برای جلوگیری از ترانزیت و ورود این مواد به کشور از تدابیر و تمهیدات بیشتری استفاده می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز