خبرگزاری کار ایران

در استان البرز برگزار شد؛

نشست نیروی انتظامی با وابستگان نظامی خارجی مبارزه با مواد مخدر مستقر در تهران

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۳۳۲

نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط مبارزه با مواد مخدر کشورهای خارجی مستقر در تهران به میزبانی استان البرز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محسن فتحی‌زاده، جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط مبارزه با مواد مخدر کشورهای خارجی مستقر در تهران که به میزبانی استان البرز برگزار شد با اشاره به ارزشهای قیام و ایثار امام حسین (ع)، گفت: آنچه که امروز به عنوان اصلی‌ترین مقوله تحت عنوان صلح بین‌الملل از آن یاد می‌شود، ریشه در فداکاری افرادی است که در راه احقاق حقوق بشر، جان خود را فدا کردند.

وی افزود: ایجاد امنیت به عنوان اصلی‌ترین نیاز بشری محسوب می شود و هدف از این نشست ایجاد بسترهای همکاری و توسعه ظرفیت پلیس ایران در رابطه با حفاظت از شهروندان و مبارزه با مواد مخدر در کشور و خارج از کشور، است.

سردار فتحی زاده با اشاره به اهمیت نشست امروز به نظامیان حاضر در این نشست، گفت: حضور شما وابستگان نظامی مبارزه با مواد مخدر کشورهای خارجی به عنوان ایجاد نظم و امنیت برای توسعه همکاری، حائز اهمیت است لذا تمام نیروهای نظامی و انتظامی باید برای احقاق حقوق صلح جهانی گام بردارند.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با عنوان شعار "پلیس مقتدر امین مردم"، گفت: هفته نیروی انتظامی را ارج مینهیم و برای کسانی که برای ایجاد نظم و امنیت، متحمل زحمت می شوند، آرزوی سلامتی می کنیم.

سردار فتحی زاده، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، بخش عمده تامین امنیت، مربوط به نیروی انتظامی است و جمهوری اسلامی ایران با ایجاد زیر ساخت مناسب در بخش های مختلف، برای ایجاد حفظ و حراست در زمینه های مختلف همچون پلیس مرزبانی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس راهنمایی و رانندگی، یگان ویژه، پلیس بین الملل و سایر واحدهای تخصصی، مراقبت های لازم را فراهم آورده و دستاوردهای بزرگی کسب کرده است.

وی افزود: یکی از اقدامات انجام شده، مبارزه با معضل جهانی مواد مخدر است و موقعیت ایران در برابر ترانزیت مواد مخدر، حائز اهمیت بوده و در این ارتباط، آمار شهدا و جانبازان بیانگر روحیه مجاهدت نیروهای جان برکف، است.

سردار فتحی زاده با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری در مبارزه و انهدام شبکه‌های مواد مخدر، اضافه کرد: در حوزه جرائم سایبری، جمهوری اسلامی تلاش کرده با استفاده از تخصص ویژه در مقابل جرائم سایبری برای ایجاد احساس امنیت گام های اساسی بردارد.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اذعان  داشت: همه دولت‌ها باید در ایجاد بستر و شرایط لازم مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، تلاش کنند و در این ارتباط پلیس بین الملل به عنوان متولی امور بینالملل، اقدامات مناسبی از طریق تعامل با سایر کشورها انجام داده است.

وی افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی، نشست های بینالمللی، دعوت از ارشدهای پلیس بینالملل، ارتباط با سازمانهای بینالملل و شناسایی و ردگیری و تحت تعقیب قرار دادن مجرمین از جمله این اقدامات است.

سردار فتحی زاده، گفت: وابستگان نظامی خارجی میتوانند با ارائه نقطه نظرات، همکاری خود را با ایران تقویت کرده تا در راستای کاهش جرم، اقدامات اساسی انجام شود لذا نشست های دو جانبه و چند جانبه در مسیر همکاری با سایر کشورها، گام مثبتی است که در تامین امنیت، صورت می‌گیرد.

 نشست امروز از جمله برنامه‌های پلیس بین‌الملل بود که در هفته ناجا، برگزار شد و تعامل با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در جمهوری اسلامی ایران از اهداف آن بود.

این نشست با هماهنگی پلیس بین المللی ناجا و به میزبانی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در استان البرز و در منطقه کردان از توابع ساوجبلاغ برگزار شد.

رئیس انجمن وابستگان نظامی و افسران رابط مبارزه با مواد مخدر کشورهای خارجی در پایان این مراسم به احترام کشته شدگان حادثه تروریستی اهواز، یک دقیقه سکوت اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز