خبرگزاری کار ایران

نوروزیان در شورای اداری استان خراسان‌رضوی:

مسئولان هر دستگاه مسئول‌ تجمعات و اعتراضات حوزه خود هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۹۶۱

شورای اداری استان خراسان رضوی امشب برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان امشب در شورای اداری استان خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها باید به تقویت روحیه اتحاد و همدلی در جامعه بپردازند تا مردم که در دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک و ناموس و ارزش‌های دینی پیشگام و موفق بودند در عرصه جنگ اقتصادی نیز موفق شوند.

وی اظهار داشت: بیش از 22 میلیارد دلار ارز در دست مردم قرار دارد که باید براساس طرح سپرده‌گذاری که دولت اعلام کرده نزد بانک‌ها بازگردد. سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها هم به نفع سپرده‌گذار و هم به نفع کشور است و کشور را در این بحران ارزی حمایت می‌کند.

رشیدیان افزود: افزایش نرخ ارز در کشور موجب شد ظرفیت صادرات و گردشگری در استان تقویت شود و باید در این شرایط از این ظرفیت ایجاد شده بهترین بهره برداری شود.

وی با اشاره به افزایش 31 درصدی صادرات و ارائه بیش از 9 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه کشاورزی، خدمات‌مسکن و بازرگانی، صنعت و تسهیلات‌صادرات گفت: با توجه به مزیت‌های صادراتی بوجود آمده این موفقیت‌ها در ماه‌های اخیر منافع خوبی برای تولید کنندگان و صادر کنندگان استان داشته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکلات ناشی از تکانه‌های نرخ ارز در کشور گفت: باید با همکاری همه نهادهای دولتی و مدنی تصمیماتی اتخاذ شود تا شرایط قابل قبولی برای مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر در این جنگ اقتصادی فراهم شود. اقداماتی از قبیل ذخیره‌سازی اقلام ضروری در استان صورت گرفته و این اقلام به صورت عادلانه بین مردم توزیع شده است.

وی اظهار داشت: برخی تبلیغات در رسانه‌های بیگانه وجود دارد که مردم را ترغیب به خرید بیشتر می‌کند که این اقدام مشکلات موجود را بیشتر کرده و لازم است اقدامات تبلیغی در این حوزه افزایش یابد.

رشیدیان به فعالیت برخی سودجویان و محتکران کالا در بازار اشاره کرد و گفت: در برابر اقدام این افراد همکاری دستگاه قضایی و نظارتی با اتحادیه و صنوف مختلف می‌تواند بهترین اقدام در جلوگیری از احتکار کالا و گران‌فروشی در بازار باشد و باید این همکاری مورد توجه مسئولان نظارتی استان قرار گیرد.

وی به 37 هزار بازرسی تنظیم بازار در استان در شهریورماه اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در زمینه توزیع گوشت گرم با 23 تن کشتار انجام شده که باید توزیع چند مرحله گوشت منجمد را نیز به آن اضافه کرد.

رشیدیان خواستار راه‌اندازی سریع‌تر سامانه ثبت انبارها در استان شد و اظهار داشت: هم اکنون 60 درصد انبارهای استان در سامانه مزبور ثبت شده و امید است با ثبت همه انبارها سوء‌تفاهم‌ها و برخی مشکلات در این زمینه رفع شود.

وی همچنین به قیمت رب گوجه فرنگی و اقوا کنندگی صادرات این محصول اشاره کرد و گفت: تولید کنندگان این محصول در استان 80 تن رب را با نرخ 98 هزار ریال توزیع کردند که اقدام قابل تقدیر است.

استاندر خراسان رضوی افزود: رانندگان فهیم خراسانی با درک شرایط به رغم فعالیت‌های تخریبی در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دادند لذا مردم استان دچار کمبود سوخت و اقلام مورد مصرفی نشدند.

وی بر لزوم فراهم کردن نیازهای این قشر تاکید کرد و اظهار داشت: تامین نیازهای رانندگان از جمله لاستیک با اتخاذ سیاست‌های وارداتی جدید و تسهیل‌کننده در گمرکات در حال پیگیری و رفع است.

رشیدیان گفت: باید مداخله‌گران بدون صلاحیت در امور پزشکی که در قالب طب سنتی و دینی فعالیت می‌کنند از چرخه سلامت خارج شوند و لازم است مدعیان این رشته با علم کافی و در چارچوب دانشکده طب سنتی فعالیت کنند.

وی افزود: برخی گزارشاتی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مداخلات افراد فاقد صلاحیت ارائه داده بسیار وحشتناک است و نشان می‌دهد صدمات جبران‌ناپذیر به برخی مراجعه‌کنندگان به این سودجویان وارد شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور نیاز به انسجام بیشتری داریم لذا جا دارد با توجه به قوانین جاری مدیران کل در انتصابات مدیران شهرستان‌ها با فرمانداران هماهنگی لازم را انجام دهند.

محمد رحیم نوروزیان افزود: دشمن قصد دارد تجمعات و اعتراضات مردمی را به نفع منافع خود شکل دهد لذا مسئولان هر دستگاه باید نسبت به تجمعات و اعتراضات حوزه خود مسئول بوده و با حضور میان مردم و پاسخگویی در آن حوزه از بروز اعتراضات جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: قبل از شکل‌گیری تجمعات باید پیش بینی لازم برای مهار آن انجام شود و مدیران نباید به یک گزارش ساده در این زمینه اکتفا کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: خراسان با چهار لشکر پیاده و تقدیم بیش از 17 هزار شهید از جمله بیش از 470 فرمانده گردان نقش به سزایی در جنگ هشت ساله داشته است.

سرتیپ دوم پاسدار احمد نجاتی بر لزوم معرفی این رشادت‌ها تاکید کرد و افزود: ادارات باید عملکرد خود را در دفاع مقدس ارائه دهند، بسیاری از افرادی که در آن دوران نقش‌آفرین بوده‌اند با گذر زمان از دست می روند لذا این بنیاد برای جع آوری اسناد و خاطرت شفاهی اعلام آمادگی می‌کند تا این مدارک در موزه دفاع مقدس جمع آوری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز به مناسبت بازگشایی مدارس گفت: یک میلیون و 225 هزار و 600 دانش آموز در سامانه سنا ثبت نام کرده اند و 9 هزار مدرسه با بیش از 50 هزار کلاس درس با حضور 84 هزار فرهنگی در حال ارائه خدمت به دانش آموزان هستند.

قاسمعلی خدابنده افزود: امسال 148 واحد آموزشی در استان توسط خیرین به بهره برداری رسید و به فضای آموزشی استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 65 هزار نفر از اتباع خارجی در استان مشغول تحصیل شدند اظهار داشت: پیش از آغاز سال جدید تحصیلی 30 میلیارد ریال برای هنرستانها و مدارس عشایری استان هزینه شد و از سویی 48 هزار نفر به آمار دانش آموزان استان افزوده شد.

خدابنده با اشاره به افزایش تعداد بازنشسته‌ها گفت: این استان با کمبود 13 هزار نیروی انسانی مواجه است که تمهیداتی از جمله تدریس همه عوامل آموزشی، افزایش تراکم کلاسها در برخی نقاط ، استفاده از ظرفیت برون سپاری و مدارس غیر دولتی برای رفع کمبود معلم اندیشیده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خواستار تخصیص پنج درصد عوارض آموزش و پرورش توسط شهرداری شد و افزود: لازم است شرکت‌های خدماتی نظیر آب، برق و گاز از قطع خدمات خود در مدارس خودداری کنند طوری‌که در برخی موارد شاهد برچیدن کنتورهای آب و برق بوسیله این دستگاه‌های حمایتی در مشهد بوده‌ایم. 41 درصد دانش‌آموزان استان در رشته های فنی حرفه ای مشغول تحصیل هستند که از میانگین کشور سه درصد بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز