خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهکار مقابله با بحران ارزش‌هاست/ البرز به برگزاری کنگره ملی شهدا، مفتخر و متبرک شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۳۹۳

استاندار البرز، گفت: در جهان امروز که با بحران عظیم ارزش ها مواجه هستیم، بیش از پیش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در اجلاسیه کنگره ملی شهدا که شامگاه جمعه در حصارک کرج برگزار شد، با ادای احترام به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش افزود: یاد و نام سرداران و سربازان شهید سرزمین قهرمان و دلاور پرور استان البرز که با تاسی از امامشان برای دفاع از ایران اسلامی جان بر کف نهاده و با خونشان درخت تنومند ایران اسلامی را آبیاری کردند، گرامی می داریم.

وی ادامه داد: ایثارگران و شهیدان والا مقام با نثار جان، مال و خون خود خیر و برکت را برای ما به ارمغان آورده و فضای کشور را با عطر عشق و ایثار معطر کردند و به گفته مولایشان حضرت علی(ع) که ایثار را والاترین صفات انسانی و نهایت نیکوکاری می داند، جامه عمل پوشاندند.

نجفی گفت: بر مردم شریف استان البرز و بویژه خانواده معزز و گرانقدر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، جانبازان، آزادگان و تمامی ایثارگران دورد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس حدیث هشت سال مقاومت و مظلومیت ملتی است که با ایثار و حماسه و شرف برای دفاع از انقلاب اسلامی و میهن اسلامی حکایت دلاوری مردان شهید را در تاریخ به ثبت می رساند.

استاندار البرز اضافه کرد: ما امروز به فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی برای دیگران که مصداق آن شهدای ما در دوران دفاع مقدس می باشند بیش از پیش نیازمندیم.

وی گفت: در جهان امروز که با بحران عظیم ارزش ها مواجه هستیم، بیش از پیش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت دارد.

نجفی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم معنوی و باشکوه کنگره شهدای البرز و تقدیر از خانواده معزز آنها اقدامی بس ارزشمند است، افزود: این امر یاد و خاطرات این دلیرمردان در عرصه شهادت و جهاد را در اذهان همه ملت ایران و جهان زنده نگه می دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره در استان البرز موجب افتخار و مباهات است و بر خود لازم می دانم از زحمات و تلاش های شبانه روزی همه دست اندرکاران این کنگره عظیم قدرشناسی کنم که با درایت و هنر خود صحنه ای را آرایش دادند که با روح دفاع مقدس و تاریخ جنگ همخوانی دارد.

استاندار البرز گفت: کنگره، با این اجلاسیه پایان نمی یابد بلکه آغازی است در راه خدمت به حفظ و احیای آثار و برکات خون شهدای بزرگوار و ایثارگران عزیز که امید است از هیچ کوششی در این راه فروگذاری نکنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هنرمندان ایران اسلامی افزود: هنرمندان باید با احیای گنجینه های دفاع مقدس پیام شهیدان و تلاش های دوران جنگ را به درستی منتقل کنند تا این نسل و نسل های آینده به درستی آن را درک کنند.

نجفی عنوان کرد: امید است این تلاش‌های اندکی که ما امروز داریم در آن بخشی که نیازمند تا این نسل و نسل‌های آینده به آن تکیه کنند و از تلاش‌ها و زحمات و ایثارگری‌های فرزندان این مرز و بوم آگاه باشند به درستی منتقل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز