خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

کشف فسیل بیست میلیون ساله ماستادون در شهرستان کوثر

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۶۱۹

مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: دو قطعه فسیل مربوط به گروه فیل سانان از دوره زمین شناسی میوسن در پروژه زیرسازی راه آهن میانه – اردبیل واقع در شهرستان کوثر کشف شد.

به گزارش ایلنا، محمد خداپرست گفت: فسیل های کشف شده شامل دو نمونه عاج فیل به طول یک متر و احتمالا مربوط به گروه فیل سانان (ماستادون) و طبق بررسی های اولیه کارشناسی مربوط به دوره زمین شناسی میوسن با قدمت حدود بیست میلیون سال هستند.

وی افزود: نمونه‌های فسیل در طی سه روز حفاری، خاکبرداری، فیکس کردن و جداسازی از لایه‌ها دیواره تراشه با رعایت اصول حفاری گروه فسیلی مهره دار استخراج و جهت معالعات تکمیلی به موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل انتقال داده شد.

خداپرست افزود: در محل سایت پروژه راه آهن میانه – اردبیل واقع در شهرستان کوثر در طی دو سال گذشته فسیل های دندان ، استخوان فک ، استخوان کف پا، خانواده زرافه، اسب سانان، گاوسانان و فیل‌ها توسط جعفرزاده کشف ، استخراج و با تدوین مقالات علمی پژوهشی ثبت شده است.

وی گفت: هر دو نمونه فسیل در سایت پروژه راه آهن میانه - اردبیل و توسط دیرینه شناش نامبرده مشاهده و استخراج شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز