خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:

تا زمانی که مردم پای کار نیایند، اقتصاد دانش بنیان شکل نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۶۱۳

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: تا زمانی که مردم پای کار نیایند، اقتصاد دانش بنیان شکل نمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در نشست با نخبگان و فرهیختگان استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش بسزایی در هدایت جامعه به سمت پیشرفت در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان دارند.

وی افزود: رشد اقتصادی با هزینه دولت به وجود نمی‌آید، بلکه با هزینه کرد سرمایه شخصی سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود .

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه کارآفرینی با منابع زیرزمینی ایجاد نمی‌شود، ادامه داد: باید از فکر، اندیشه، خلاقیت و نوآوری‌ها برای کارآفرینی نهایت استفاده را برد .

ستاری با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی اصلی‌ترین سرمایه هر کشوری هستند، اضافه کرد: باید با ایجاد اکوسیستمی از این سرمایه‌ها و ظرفیت‌های پیدا و پنهان آن برای رشد و توسعه کشور استفاده کرد .

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت فقط در حوزه زیرساخت می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، گفت: وظیفه دولت چنین ایجاب می‌کند که در حوزه تامین زیرساخت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و از ورود به حوزه شرکت‌های دانش بنیان خودداری کند .

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه نسل جدید کارآفرینی در کشور تربیت می‌شوند که نگاه استخدامی ندارند، یادآور شد: این نسل به دنبال استفاده از رانت نیست و بر اساس دانش و ابتکار خودشان دنبال کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای خود و دیگران هستند .

وی افزود: تا زمانی که مردم پای کار نیایند، اقتصاد دانش بنیان شکل نمی‌گیرد و دولت نمی‌تواند وارد این حوزه از اقتصاد شود .

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها با وام به جایی نمی‌رسند، ادامه داد: باید سرمایه‌گذاران برای اجرای ایده‌های استارت‌آپ‌ها ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها، پارک‌های نوآوری توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود، گفت: آماده کمک برای تجهیز پارک نوآوری اردبیل هستیم، اما باید خودتان به ایجاد این پارک وارد عمل شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز