خبرگزاری کار ایران

سی‌وسومین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان برگزار می شود

رکاب‌زنانی که در طول سال یک ریال هم دریافتی نداشتند / احتمال لغو تورها در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۳۵۳

اگرچه افتخارآفرینی رکاب‌زنان تبریزی در تورهای داخلی و بین‌المللی همچنان ادامه دارد اما وضعیت باشگاه‌داری تبریز در رشته دوچرخه‌سواری شرایط خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان تنها و معتبرترین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران است که تا یک هفته دیگر قرار است سی‌وسومین دوره این تور به میزبانی 3 استان شمالغرب کشور، برگزار شود.

در طول ادوار این تور تیم‌های تبریزی همیشه موفق شدند جزو 3 تیم برتر مسابقات قرار بگیرند. قادر میزبانی که آخرین سال دوران حرفه‌ای خود را با تیم شهرداری تبریز به اتمام رساند، با 7 عنوان قهرمانی برترین رکابزن این تور است.

اما باتوجه به شرایطی که امسال رخ داد، احتمال لغو برگزاری سی‌وسومین دوره این تور باتوجه به مشکلات ارزی و ریالی وجود داشت که با همکاری و مساعدت وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی این مشکل حل شد.

نکته قابل تامل در خصوص برگزاری این تور، حضور تیم‌های ایرانی بخصوص تیم‌های تبریزی در این تور بین‌المللی است. تیم پتروشیمی تبریز در سال‌های قبل که عنوان بهترین تیم دوچرخه‌سواری آسیا را یدک می‌کشید، با تصمیم عجیب مسئولان پتروشیمی تبریز، منحل شد و به تاریخ ورزش آذربایجان پیوست.

اما تیم شهرداری تبریز در 2 سال پیاپی توانست در این تور حضور داشته باشد اما مشکلاتی که این تیم دارد، شاید بعد از اتمام دوره سی‌وسوم تور ایران-آذربایجان این تیم هم منحل شده و بازیکنان بومی تبریزی پا به تیم‌های اروپایی و خارجی بگذارند.

بدون شک دوچرخه‌سواری همراه فوتبال و والیبال از ورزش‌های مورد علاقه مردم آذربایجان است و وضعیت نامناسب این تیم‌ها می‌تواند ضربه بزرگی حتی به دوچرخه‌سواری ایران بزند. چون باتوجه به رکاب‌زنان تیم ملی دوچرخه‌سواری، نام دوچرخه‌سواران تبریزی زیاد به چشم می‌خورد.

ورزش آذربایجان به همت بسیاری از سرمایه‌داران این دیار توانسته است همانند باشگاه‌های تراکتورسازی، ماشین‌سازی و برخی باشگاه‌های شخصی دیگر در ورزش ایران عملکرد خوبی داشته باشد. اما امید است فکری به حال تیم قدرتمند دوچرخه‌سواری شهرداری تبریز شود، تیمی که رکاب‌زنانش در طول 2 سال حتی ریالی دریافتی نداشتند.

 می‌توان با اندکی سرمایه این تیم قدرتمند را با رکابزنان بومی و پرافتخارش حفظ کرد. حال باید منتظر شرایط ماند و دید که آیا مسئولان ورزشی استان آذربایجان‌شرقی و ورزش دوستان می‌توانند فکری به حال دوچرخه‌سواری تبریز بکنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز