خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره پنبه سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد:

کشت کلزا در ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع گلستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۳۰۳

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از برنامه ریزی کشت ۱۰۰ هزار هکتار دانه‌ روغنی کلزا در مزارع استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی موسی‌خانی در خصوص کشت کلزا در استان گفت: استقبال بسیار خوبی برای کشت کلزا در استان صورت گرفته است. بیش از ۵۰۰ تن انواع بذر کلزا برای کشاورزان تدارک دیده شده است و  کشاورزان بابت تامین بذر هیچ گونه نگرانی نداشته باشند. امسال برای کشت ۱۰۰ هزار هکتار دانه روغنی کلزا در استان برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: خواسته ما از کشاورزان این است که بذرهای خود مصرفی استفاده نکنند زیرا بذرکلزا هیبریدی است و در صورت بذرگیری، عملکرد محصول ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش می یابد و علاوه بر این استفاده از بذر خود مصرفی ممکن است باعث انتقال آفات و بیماری ها به مزارع شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به یارانه دار بودن بذر کلزا،‌ توضیح داد: زمان کشت کلزا در مناطق کوهستانی از اول مهر تا ۲۰ مهر و زمان کشت در مناطق دشت هم از ۱۵ مهر تا ۲۵ آبان ماه است و هر چه کشاورزان کشت خود را زودتر انجام دهند، عملکرد بهتری خواهند داشت.

موسی‌خانی در پایان با بیان این که هم‌ اکنون مزارع سویا در حال باردهی است، تاکید کرد: طی یک الی دو روز آینده بارندگی خوبی در استان خواهیم داشت ولی توصیه ما به کشاورزان این است که آبیاری مزارع خود را فراموش نکنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز