خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی :

فرمانداران طرح های مستعد دریافت تسهیلات را معرفی کنند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۲۵۶

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: فرمانداران طرح هایی که توانایی دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی را دارند ، تا ۱۵ مهر معرفی کنند.

به گزارش ایلنا ،محمدعلی همدمی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: طبق قرارداد منعقد شده در راستای تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی روستایی با مشارکت بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری از محل منابع بانک سینا، از ابتدای سال گذشته ۱۹۰ طرح به بانک سینا معرفی شده که از این تعداد ۹۰ مورد به مبلغ ۴۰۹ میلیارد ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و پرداخت تسهیلات دیگر طرح‌های مصوب در دست اقدام است.

وی افزود: سهم خراسان رضوی برای سال ۹۷ ابلاغ شده است و به منظور جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبارات مکاتبات لازم با فرمانداری‌های هر شهرستان انجام شده که بر اساس آن باید تمامی طرح‌های نوآورانه که توانایی دریافت تسهیلات از این بانک را دارند حداکثر تا ۱۵ مهرماه امسال برای انجام اقدامات بعدی به استانداری معرفی شوند.

مدیر دفتر روستایی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تمامی طرح‌های در حال بررسی که قبل از ۲۸ تیرماه به بانک معرفی شده‌اند فقط تا پایان ۱۵ مهرماه امسال فرصت دارند تا پرونده خود را تکمیل و تسهیلات خود را دریافت کنند.

همدمی‌نژاد گفت: در سامانه کارا نیز که از ۲۰ دی ماه سال گذشته راه‌اندازی شده است در قالب ۲ هزار و ۲۷۳  طرح بیش از ۱۶۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده و از این محل ۴ هزار  ۸۲۳ شغل جدید ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات باعث افزایش سهم استان و مشوق‌های در نظر گرفته شده خواهد شد، باید فرمانداران با رویکرد تخصیص تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا و نوآورانه و اولویت تکمیل زنجیره تولید با جدیت و تلاش این موضوع را پیگیری کنند.

همدمی‌نژاد در پایان گفت : نتیجه  این اقدامات و حمایت‌ها از اشتغال روستاییان علاوه بر افزایش درآمد روستاییان آن است که به‌رغم کاهش جمعیت روستاییان در سطح کشور، در استان شاهد رشد جمعیت روستایی و حتی در بعضی از مناطق شاهد مهاجرت معکوس هستیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز