خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی:

مکلف به ایجاد یک‌میلیون شغل در سال‌جاری هستیم/ نرخ بیکاری در اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۴۴

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به اصفهان گفت: در شرایط ویژه‌ای که در کشور ایجاد شده باید از بیکاری اجباری جلوگیری و اشتغال موجود را حفظ کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه مشترک شورای هماهنگی دستگاه‌های ذیل این وزارتخانه و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اصفهان افزود: ضروری است راهکارهای لازم برای جلوگیری از بیکاری اجباری در استان‌ها اتخاذ شود و مدیریت درستی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از واحدهای تولیدی دارای مشکل در این وزارتخانه ، تصریح کرد: در این کمیته از کمک های دولتی برای رفع مشکلات واحدها استفاده می شود.

محسنی بندپی با اشاره به اختیاراتی که در این زمینه به استان‌ها واگذار شد، خاطرنشان کرد: در استان تا سقف 60 میلیارد ریال و در شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اعطای تسهیلات دولتی، اختیار داده شده است.

سرپرست وزارت‌کار با بیان اینکه امسال مکلف به ایجاد 950 هزار تا یک‌میلیون فرصت شغلی جدید هستیم، گفت: از پاییز سال 93 تا زمستان سال 96 سه میلیون نفر به جمعیت شاغلان کشور اضافه شد که برای 70 درصد آنها ظرفیت کاری فراهم شده و این در نوع خود در سال‌های پس از انقلاب، بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایط جنگ اقتصادی و روانی به سر می‌بریم، افزود : در این برهه باید کار ویژه و اثربخش انجام دهیم تا بتوانیم جریان‌سازی یاس و نا امیدی برخی رسانه‌ها و منتقدان مغرض که می خواهند شرایط مدیریت اقتصادی و راهبری درست را از دولت بگیرند، خنثی کنیم. دولت به خوبی توان اداره امور کشور را دارد. اگر سایر قوا به خوبی همکاری داشته باشیم از آزمون‌ها سربلند بیرون می آییم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی مشکلات و مسایلی که از سوی مسئولان و نمایندگان تشکل‌ها در این جلسه مطرح شد، بیان داشت: حدود سه میلیون نفر در استان اصفهان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و لازم است نگاه ویژه ای به بخش درمان شود.

محسنی بندپی اضافه کرد: لازم است ارایه خدمات سلامت متناسب با جمعیت بیمه شده در استان باشد و همچنین راه‌اندازی بخش جراحی قلب در بیمارستان های تامین اجتماعی این استان در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه برای نخستین بار به موضوع سلامت اجتماعی اشاره شده، خاطرنشان کرد : براساس این برنامه، سازمان بهزیستی و شهرداری موظف به راه اندازی مراکز توانمندسازی معتادان هستند.

سرپرست وزارت‌کار تاکید کرد: بهزیستی و فنی و حرفه‌ای اصفهان آماده هرگونه همکاری با شهرداری برای ارایه دوره های آموزشی مهارتی در مراکز ویژه توانمندسازی معتادان هستند.

وی همچنین به 2 برنامه دولت برای معیشت مردم اشاره و اضافه کرد: این برنامه‌ها با موضوع معیشت خاص و معیشت عام تعریف شده که در معیشت خاص، تدابیر ویژه‌ای برای حدود 11 میلیون خانوار از جمله کارگران اندیشیده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان در این جلسه با بیان اینکه 10 درصد جمعیت کارگری و افراد بیمه شده کشور در این استان هستند، ادامه داد : نرخ بیکاری در اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است و باید کاهش یابد.

محسن نیرومند همچنین اعلام کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان در سه ماه نخست امسال 13.3 درصد و در کشور 12.2 درصد بوده است.

وی با اشاره به بدهی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی، تصریح کرد: این واحدها از بخشی از دولت طلبکار و به بخش دیگری از دولت بدهکارند اما امکان تهاتر بین آنها برای جلوگیری از تعطیلی واحدها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مشکل برای برخی واحدهای تولیدی مانند خودروسازان و قطعه سازان بوجود آمده خواهان اتخاذ تدابیری برای رفع آن شد.

نیرومند با اشاره به پرداخت مبالغ بالایی برای بیمه بیکاری در استان، اضافه کرد: ما 200لیارد ریال بیکاری به کارگران پلی‌اکریل اصفهان پرداخت کردیم درحالیکه اگر همین پول در 2 سال گذشته به این کارخانه پرداخت شده بود، مشکلات آن حل می شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان خواهان افزایش اختیارات استانی برای اتخاذ تصمیم های مهم به منظور اصلاح ساختاری واحدهای صنعتی و جلوگیری از تعطیلی آنها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز