خبرگزاری کار ایران

محمودی در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های طبیعی برای جذب گردشگر برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۴۰

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای‌عالی استان‌ها گفت: این استان از ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی محمودی اظهار داشت: استان چهار محال و بختیاری در زمینه آب و آفتاب نگین طبیعی ایران با بلندای کوه‌های زاگرس با دیاری که پیشنیه‌ای هزاران سال قبل از میلاد را دارا است که به شجاعت و سخاوت، دفاع از دین و ملک و ملت شهرت دارد. قومی که برای استقلال و آزادی ایران سرافراز، همواره در تاریخ درخشیده و در تاریخ معاصر می‌توان به نهضت مشروطه به رهبری سردار اسعد بختیاری،  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عزم بی‌سابقه‌ای در جنگ تحمیلی اشاره کرد که در خط شکنی باید از تیپ قمرها یاد کرد.

وی افزود: جناب آقای مونسان؛ هنوز در کشور ما آمایش سرزمینی با نگاه شناخت ظرفیت‌های اقلیمی و سرزمینی که بسیار متفاوت و متنوع است برای برنامه‌ریزی جهت استفاده اصولی و صحیح از استعدادهای هر منطقه انجام نشده و پیشنهاد می‌کنیم که این آمایش و پژوهش داشته‌ها، نه به روال سابق که متکی بر اعلام نظر مسئولان محلی بوده بلکه باید با تمرکز در سازمان و توسط کارشناسان اهل فن در این زمینه تهیه و برنامه‌ریزی جهت استعدادهای هر منطقه به آن سازمان ارائه شود.

محمودی متذکر شد: اگرچه در این‌باره کارهای پراکنده‌ای انجام شده اما باید گفت که این کارها هم کفایت نمی‌کند. همچنین موارد دیگری از جمله اصلاح و کارآمد کردن قوانین سرمایه‌گذاری، حل‌و‌فصل مشکلات و معضلات بین بخش‌ها و مسائل دیگری وجود دارند که باید پایانی باشد بر خسارات وارد شده در گذشته که به واسطه آزمون و خطا رخ داده؛  اعم از قانون‌گذاری و اجرا.

وی در پایان گفت: چنانچه سیاست‌گذاری‌های اصولی و همه‌جانبه در موضوع توریسم و اکوتوریسم در چهار محال و بختیاری؛ استانی که با داشتن امکانات طبیعی و خدادادی از قبیل کوهسار، چشمه‌سار و بیشه‌زار، ایل، کوچ، اسب، سیاه‌چادر، صنایع دستی و ... می‌تواند خاستگاه انسان خسته از زندگی ماشینی این دوران باشد، پاسخ مثبت و مناسب دهد، می‌توان با تدوین، تدبیر و اجرایی شدن این روند و روال این استان محروم را از فقر و بیکاری و مهاجرت به کلانشهرها رهایی بخشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز