خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه ذوب آهن اصفهان خبر داد؛

واگذاری پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه فولادشهر و ایمانشهر به شرکت ذوب آهن / زاینده رود منبع تامین آب ذوب‌آهن نیست

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۵۵

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان گفت: قرارداد پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه فولادشهر و ایمانشهر با سرمایه‌گذاری اولیه معادل 2 هزار و 100 میلیارد ریال به شرکت ذوب آهن اصفهان واگذار می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی نصرازادانی در حاشیه مراسم امضای قراردادهای مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت آب و فاضلاب که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو در وزارت نیرو انجام شد اظهار داشت: براساس توافقنامه صورت گرفته از تاریخ شروع بهره‌برداری تجاری تا حجم تجمعی  125 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه فولادشهر و ایمانشهر برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط زیست کشور به شرکت ذوب آهن اصفهان واگذار می شود.

وی ادامه داد: قرارداد احداث و بهره برداری از تاسیسات خط انتقال پساب، تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر و ایمانشهر به شرکت ذوب آهن اصفهان واگذار و پساب تصفیه شده به مدت 20 سال از زمان شروع بهره‌برداری به منظور مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز به این شرکت ارائه می شود.

معاون برنامه ریزی وتوسعه  ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: تحویل پساب با مشخصات کیفی مطابق با مصارف کشاورزی و آبیاری استانداردهای خروجی فاضلاب سازمان محیط زیست است و به منظور استفاده جهت مصارف صنعتی می‌بایست در تصفیه‌خانه‌ای که به این منظور احداث شده تصفیه گردد.

وی تصریح کرد: مطابق با مفاد این قرارداد شرکت سهامی ذوب آهن بعنوان سرمایه گذار جهت تکمیل شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهرهای فولادشهر و ایمانشهر سرمایه‌گذاری می‌کند و در مقابل شرکت آبفا حق بهره‌برداری از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های یاد شده از تاریخ شروع بهره‌برداری تجاری تا حجم تجمعی  125 میلیون متر مکعب و برای دوره زمانی 20 سال را به شرکت ذوب آهن واگذار می‌کند

وی افزود: این قرارداد در قالب بیع متقابل در ازای واگذاری بخشی از پساب حاصله و سرمایه گذاری اولیه معادل  2هزار و 100 میلیارد ریال است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز