خبرگزاری کار ایران

در دیدار با مدیر کل فرهنگ و توریسم استانبول مطرح شد؛

آمادگی اردبیل برای مبادله گردشگر با ترکیه / پذیرش 8 میلیون گردشگر در اردبیل در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۹۰۹

در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و معاون امور عمرانی استاندار با مدیر کل فرهنگ و توریسم استانبول جهت مبادله گردشگر فی مابین اردبیل و ترکیه تاکید شد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در دیدار با همتای خود در کشور استانبول به قابلیت های کم نظیر و ناشناخته این استان در حوزه توریسم و ضرورت تبادل گردشگر تاکید کرد.

فلاحی با بیان اینکه اردبیل در همسایگی کشور ترکیه فرصت کم نظیری جهت حضور گردشگران خارجی فراهم ساخته است، اضافه کرد: بی شک در صورت همکاری دستگاه‌ها و مشارکت دو کشور ترکیه و ایران می‌توان بخشی از این توانمندی را در کمترین زمان معرفی کرده و زمینه رونق توریسم خارجی را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به تجربه مطلوب ترکیه در حوزه راه اندازی مجتمع‌های آبدرمانی، اردبیل آماده بهره گیری از این تجربیات و رونق آب‌درمانی‌ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشتراکات فرهنگی و همسایگی بین ایران و ترکیه را فرصت کم نظیری برای رونق گردشگری هر دو کشور از طریق استان اردبیل دانست.

همچنین معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به پذیرش هشت میلیون گردشگر طی سال گذشته در استان اشاره و تصریح کرد: اردبیل از امکانات و توانمندی های متنوعی جهت پذیرش مسافران خارجی برخوردار است.

بهروز ندایی اذعان کرد: حضور استاندار اردبیل و هیئت همراه در کشور استانبول و بازدید و بررسی تاسیسات و امکانات گردشگری دستاوردهای قابل توجهی داشته و اردبیل در راستای توسعه آبدرمانی ها از تجربیات این کشور استفاده خواهد برد.

وی وجود 110 چشمه آب درمانی سرد و گرم در استان را تنها یکی از امتیازات طبیعی و جاذبه های گردشگری دانست که جهت رونق آن به صورت ویژه برنامه ریزی می شود.

در این دیدار همچنین مدیر کل فرهنگ و توریسم استانبول، ایران را یکی از مقاصد اصلی سفر مردم ترکیه عنوان کرد و افزود: در مقابل تعداد گردشگران ایران در ترکیه نیز رتبه دوم را دارد و در ماه گذشته از یک میلیون و 730 هزار گردشگر ترکیه، 450 هزار نفر ایرانی بودند.

چوشکون ادامه داد: در بخش گردشگری اقدامات گسترده ای در ترکیه انجام شده که می توان به پلیس توریسم جهت رفع مشکلات گردشگران اشاره کرد و ما آماده تعامل با استان اردبیل هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز