خبرگزاری کار ایران

گزارش امروز صحن شورای شهر کرج؛

انتخاب شهردار کرج به جلسه عصر موکول شد/ رقابت بین دو گزینه نهایی

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۲۳

انتخاب شهردار جدید کرج به جلسه آینده شورای شهر کرج و رقابت بین دو گزینه نهایی موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هشتاد و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر کرج به ریاست عباس زارع و با حضور دومین هیات رئیسه در سالن جلسات شورا در حالی برگزار شد که انتخاب شهردار به عنوان مهمترین دستور جلسه امروز، مطرح شد.

در این جلسه که با حضور 13 عضو شورا برگزار شد با اشاره به اسامی نامزدهای مطرح شده، هریک از اعضا در این ارتباط اظهار نظر کردند.

فرج الله ایلیات، عضو شورای شهر که یکی از نامزدهای تصدی شهرداری بود، انصراف خود را اعلام کرد.

سارا دشتگرد با پیشنهاد 3 عضو شورا و تایید اعضا نام محمدحسین نژادفلاح را به لیست نامزدها اضافه کرد. 

زارع با اشاره به نام نامزدهای نهایی برای کاندیداتوری تصدی کرسی شهرداری کرج، اسامی سیروس شفقی، علی ترکاشوند، احداله احمدی پرگو، محمدرضا حکیمی پور، ربی سعادت، علی مقدس زاده، علیرضا جاوید، علی قنبر زمانی، محمدحسین نژادفلاح، مسعود نصرتی و هیربد معصومی را به عنوان نامزدهای پیشنهادی شورا، نام برد. 

اعضای شورای شهر کرج در ارتباط با شکل رای گیری به محدود کردن نامزدها رای دادند که در مرحله نخست، 4 نفر با بیشترین رای به ترتیب سیروس شفقی با 8 رای، علی ترکاشوند با 5 رای و هیربد معصومی و محمدرضا حکیمی پور هریک با 3 رای به مرحله بعد راه پیدا کردند.

بعد از این انتخاب، برای رسیدن به 2 نامزد نهایی هر یک از اعضا با رای به یکی از این 4 گزینه، در نهایت سیروس شفقی با 8 رای، هیربد معصومی با 4 رای و علی ترکاشوند با 1 رای را انتخاب کنند.

بدین ترتیب سیروس شفقی، فرماندار ویژه شهرستان کرج و هیربد معصومی که در حال حاضر در سمت معاونت سازمان شهرداری کل کشور، مشغول به فعالیت است به عنوان دو گزینه نهایی، انتخاب شدند. 

گفتنی است معصومی پیش از این و در سنوات گذشته به عنوان معاون عمرانی استاندار وقت در البرز، فعالیت داشت.  

با رای حداکثری شورا، تصمیم گرفته شد طی جلسه فوق العاده، عصر امروز دو نامزد پیشنهادی برای ارائه برنامه های خود و پاسخ به پرسش اعضا شورا در صحن علنی حاضر شده و در همین جلسه فوق العاده، شهردار انتخاب و معرفی شود.

شایان ذکر است طی روزهای گذشته تذکر وزارت کشور مبنی بر تسریع انتخاب شهردار، مطرح که با توجه به لغو جلسات قبل از مهلت قانونی خارج شده است که فوریت انتخاب شهردار و تشکیل جلسه فوق العاده بدین منظور مطرح شد.

با پذیرش استعفای اصغر نصیری در 27 فروردین ماه گذشته، محمدرضا احمدی نژاد به عنوان سرپرست شهرداری، اداره شهر را بر عهده گرفت و علیرغم فرصت سه ماهه، شورا طی ماههای گذشته، مجید سریزدی و محمدرضا احمدی نژاد را به عنوان شهردار به وزارت کشور معرفی کرد که هر دو با مخالفت وزارت مجبور به انصراف از تصدی شهرداری شدند. 

محمد نبیونی، رئیس اسبق شورا در جلسه علنی شورا گفته بود که محمدرضا احمدی‌نژاد همچنان عهده‌دار سمت سرپرستی شهرداری کرج خواهد بود.

بسیاری از مدیران و مسئولان استانی از عواقب اختلاف 13 عضو شورای کرج، هشدار داده بودند که ممکن است شورای کرج را به سمت و سوی انحلال و یا سلب عضویت تعدادی از اعضا بکشاند که در روز یکشنبه با انتخاب هیات رئیسه، تصور حل اختلاف اعضا، تقویت شد.

محمدحسین خلیلی اردکانی در این ارتباط گفته بود که انتخاب مجدد منصور وحیدی به عنوان نائب رئیس و فریده بزنی بیرانوند با مسئولیت خزانه داری، ذهنیت عدم تفاهم اعضا را تضعیف کرد.

بعد از ماه‌ها اختلاف، جلسه امروز هم با اظهار نظر مخالف و موافق بین اعضا مطرح شد که با مدیریت و ریاست عباس زارع، حل شد.

عصر امروز و در جلسه فوق العاده مقرر شد اعضا شورا گرد هم آمده تا با شنیدن برنامه دو نامزد، شهرداری در خور کلانشهر کرج، انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز