خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا کرمانشاه خبرداد:

دسترسی غیرمجاز به تلگرام دختر جوان با سوءاستفاده از مدارک هویتی

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۲۱

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از کشف پرونده دسترسی غیرمجاز به شبکه اجتماعیتلگرام یک زن جوان خبر داد و گفت: متهم با سوءاستفاده از اعتماد این زن مدرک هویتی وی را در اختیار گرفته و با دریافت سیم‌کارت اکانتش را هک کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ علی کریمی گفت: دختر جوانی با در دست داشتن نامه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد: فرد ناشناسی با دسترسی غیرمجاز به شبکه اجتماعی تلگرام وی تصاویر موجود در آن را ذخیره و قصد اخاذی دارد.

وی افزود: پس از اظهارات این زن و تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی خود را آغاز و موفق به شناسایی مجرم شدند.

سرهنگ کریمی یادآوری کرد: متهم که با فرد شاکی دوست بود پس از احضار به پلیس فتا ابتدا منکر اعمال خود شد اما در ادامه با روبه‌رو شدن با مستندات موجود لب به اعتراف گشود و عنوان کرد از طریق اینترنت با این زن ارتباط و آشنا شده و پس از مدتی با جلب اعتماد به کارت ملی وی دسترسی پیدا کرده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: این فرد سپس با مراجعه به دفتر خدماتی تلفن همراه و ارائه کارت ملی سیم‌کارت موبایل زن جوان را دریافت و پس از فعال‌سازی اکانت تلگرام وی را تهدید به انتشارات اطلاعات خصوصی کرده است.

وی همچنین با هشدار به کاربران فضای مجازی عنوان کرد: قشر جوان و به خصوص دختران به لحاظ اینکه در جامعه آسیب‌پذیرتر هستند باید مراقب باشند که با اعتماد بی‌جا به دوستی های اینترنتی صرف چند وعده و وعید و ابراز حرف‌های عاشقانه که بعضا باعث برانگیختن احساسات می‌‌شوند اطلاعات و به خصوص تصاویر شخصی و یا مدارک هویتی خود را در اختیار افرادی که از طریق اینترنت با آنها آشنا شده‌اند، قرار ندهند.

سرهنگ کریمی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی به پلیس فتا مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز