خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار مرکزی؛

36 طرح عمرانی در تفرش به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۲۲۸

با حضور استاندار مرکزی و معاون وزیر نیرو همزمان با ششمین روز از هفته دولت 36 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان تفرش به بهره برداری رسید.

به‌گزارش‌ایلنا از اراک، آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: طرح آبرسانی به تفرش یکی از مطالبات مهم شهروندان این منطقه است که از سال‌های دور مطرح بوده است.

آقازاده افزود: این طرح در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت و مرحله اول آن در ششمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: آبرسانی به 25 روستای دیگر این شهرستان نیز در دست پیگیری بوده و امید است تا پایان سال جاری به پایان برسد.

استاندار مرکزی ادامه داد: 600 میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای بخش اول این طرح هزینه شده و اتمام طرح و اتصال آب شهر تفرش به این شبکه، نیازمند حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.

آقازاده بیان کرد: نگاه دولت به مناطق محروم و کم برخوردار پررنگ است و امید است قدم های بلند در این مناطق روز به روز افزایش یابد.

سروش معاون وزیر نیرو نیز گفت: شهیدان رجایی و باهنر به معنای واقعی جان خود را در راه خدمتگزاری به مردم نثار کردند.

وی بیان کرد: همه باید قدر داشته ها، دین، فرهنگ و مسئولان انقلاب اسلامی را بدانند و برای توسعه بیش از پیش کشور تلاش کنند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: ممکن است برخی از مسئولان کشور قصوری در خدمتگزاری داشته باشند اما بیشتر آنها در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

ماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: 100 درصد اعتبارات سال 97 طرح آبرسانی روستاهای تفرش از سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته است.

محمد حسینی افزود: 80 میلیارد ریال نیز از محل ماده 10 و 12 مدیریت بحران برای پیشرفت این طرح در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: 6 روستای شهرستان تفرش در ششمین روز از هفته دولت از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و تلاش برای گاز دار کردن سایر روستا نیز در دست پیگیری است. 

استاندار مرکزی در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به 6 روستای تفرش افزود: با بهره گیری از سوخت پاک گاز سالانه در مصرف یک میلیون و 70 هزار لیتر فراورده های نفتی صرفه جویی می شود.

آقازاده بیان کرد: گاز رسانی به روستاهای کوره، وسمق، قره جاقیه، هفتیان، قوشه خالی و قزلقاش از محل اعتبارات بند ق تبصره 2 قانون بودجه کشور اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح، حدود 35 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

گفتنی است برای اجرا و تکمیل این طرح 64 طرح در مجموع 740 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با بهره برداری از آن ها 150 فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

طرح آبرسانی به 15 روستای چشمه هفتیان، گاز رسانی به روستاهای کوره، وسمق، قره جاقیه، هفتیان، قوشه خانی و قزلباش، مرکز درمانی پروفسور حسابی و دبستان برکت اسماعیل بهرامی از مهمترین طرح هایی بود که در این سفر با حضور  استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.

مدرسه اسماعیل بهرامی شهرستان تفرش با اعتبار 14 میلیارد ریالی دولت و 3.5 میلیارد ریالی بنیاد برکت در فضایی به مساحت یک هزار و 222 متر به بهره برداری رسید.

این فضای آموزشی دارای 12 کلاس درس، چهار اتاق اداری، کتابخانه و نمازخانه و اتاق بهداشت و بسیج است.

استاندار مرکزی با ورود به شهرستان تفرش مورد استقبال مردم و مسئولان این منطقه قرار گرفت و بدو ورود به گلزار شهدای این شهر رفت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

دیدار با خانواده شهید محمود هزارخانی از دیگر برنامه های این سفر بود.شهید محمود هزار خانی متولد 1347 جفتان تفرش است که در سال 1367 در عملیات مرصاد توسط نیروهای عراقی دستگیر و پس از چند روز اسارت در عراق به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز