خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های کشور مطرح کرد:

وجود 1500نقطه پرحادثه در کشور/ ایمن‌سازی 350 نقطه پرحادثه تا پایان سال/ نیاز به اعتبار 20 هزار میلیاردی

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۰۲۵

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده کشور گفت : حدود ۳۵۰ نقطه پرحادثه مصوب کشور تا پایان سال ایمن سازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، رضا اکبری در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینکه هزار و 500 نقطه پرحادثه مصوب در کشور وجود دارد، گفت: این نقاط بر اساس تعداد تصادفات فوتی و جرحی بیش ازحد مشخص شناسایی شدند که پس از اولویت بندی این نقاط بر اساس تعداد حوادث رخ داده ایمن و استاندارد سازی خواهند شد.

اکبری برآورد اولیه برای ایمن سازی و استاندارد سازی مجموع نقاط پرحادثه را 20 هزار میلیارد ریال دانست و افزود:امسال حدود 3 هزار میلیارد ریال از اعتبارات ملی تخصیص داده شد و با همکاری استانداران و تخصیص اعتبارات استانی، حدود 350 نقطه پرحادثه در کشور تا پایان سال و مابقی تا پایان خرداد سال1399 ایمن و استاندارد سازی می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان 80 نقطه پرحادثه مصوب وجود دارد که حدود 15نقطه از این نقاط تا پایان سال استانداردسازی می شود، گفت: اعتبار لازم برای استانداردسازی هر کدام از این نقاط بین پنج تا 10 میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده کشور همچنین محور کاشان-برزک را یکی از محورهای پرحادثه مصوب در کشور دانست و با اشاره به زمان بر بودن طرح احداث باند دوم این محور گفت: استانداردسازی محور اصلی از جمله افرایش عرض آسفالت به هفت و نیم متر، تسطیح شانه ها و بهسازی و ترمیم آسفالت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

محور کاشان-برزک به طول 60کیلومتر به جاده مرگ معروف و یکی از محور های پرحادثه شهرستان کاشان است که سالانه تصادفات جرحی و فوتی زیادی در این محور رخ می دهد.

کم عرض بودن این محور، قرار گرفتن جاده سیمان و رفت و آمد خودروهای سنگین هم در این جاده مشکلات تصادفات و ترافیکی را بیشتر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز