خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان:

راه اندازی یگان پهپادی امداد و نجات هلال‌احمر خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۸۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: نخستین یگان واکنش سریع پهبادی امداد و نجات جنوب غرب کشور یکشنبه شب فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی با اشاره به حضور معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر کشور در آئین راه اندازی یگان پهبادی امداد و نجات خوزستان، اظهار کرد: این یگان برای کارآمد کردن و به روزآمد کردن سیستم امداد و نجات همچنین استفاده از سیستم‌های مدرن راه‌اندازی شده است.

وی گفت: یگان پهباد جمعیت هلال‌احمر و سازمان امداد و نجات خوزستان متشکل از سه پهباد با توانایی پروازی به مسافت پنج‌ تا 15 کیلومتر است و توانایی شناسایی و امداد رسانی به حادثه دیدگان را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: این پهبادها به‌صورت آنلاین و آفلاین توانایی ارسال تصاویر را به مرکز کنترل و گوشی‌های همراه گروه های امداد و نجات را دارد و از این فناوری در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، حریق و نجات افراد در عملیات‌های جستجو و نجات در کوهستان و حوادث نجات‌غریق کاربری دارد.

خدادادی افزود: این پهپادها توانایی جابجایی دارو، غذا و کمک‌های اولیه به مصدومان در مناطق سخت گذر و دریا را دارد ضمن اینکه در برنامه‌های آموزشی مراکز هلال احمر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی نیز می توان از این پهپادها برای کمک به زائران کمک گرفت.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر کشور نیز در این مراسم، گفت: این یگان توانایی انجام ماموریت‌های مختلف در مناطق کشور ازجمله استان‌های کویری و کوهستانی را دارد.

بهرام غیبی افزود: جمعیت هلال‌احمر از طرح‌های نو برای ارتقاء سطح امداد و نجات و کمک و حادثه دیدگان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز