خبرگزاری کار ایران

گیویانپور در گفت‌وگو با ایلنا:

پویش"نذر آب" به دلیل شرایط بحرانی آب شکل گرفته است/ هدف ما بهبود معیشت مردم است

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۷۰۲

مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران گفت: با توجه به شرایط بحرانی وضعیت آب و حمایت خیرین، پویش اجتماعی "نذر آب" شکل گرفته و تانک آب‌شرب برای رفع نیاز در مناطق کم برخوردار تهیه شده است.

نادر گیویانپور در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: جمعیت احیاگران روستاهای ایران که در اصفهان تشکیل شده، همراه با برنامه کاروان سلامت هلال‌احمر به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند و در گرمترین زمان از سال به یاری و خدمت‌رسانی مردم لطیف و نجیب این استان رفتند.

وی ادامه داد: در این سفر همراه کارشناس گردشگری جمعیت احیاگران روستاهای ایران برای بررسی و پتانسیل سنجی منطقه به شهرستان سراوان و روستاهای آن سفر کردیم و مطالعات و ظرفیت‌سنجی تخصصی در عرصه اشتغال‌زایی و اقتصاد محلی که هدف مهم این جمعیت است را پیگیری کردیم.

مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران با اشاره به تجربه چندین ساله احیای روستا و شناسایی پتانسیل‌های اقتصادی تصریح کرد: با ارتباط گیری صمیمی و دوستانه با اهالی و بومیان منطقه اقدامات پژوهشی اولیه بسیار رضایت‌بخشی را با همکاری مسئولان محلی برای شناسایی ظرفیت‌های منطقه برای کارآفرینی و گردشگری انجام دادیم.

وی اذعان داشت: درحال حاضر با توجه به شرایط بحرانی وضعیت آب و حمایت خیرین پویش اجتناعی " نذر آب" شکل گرفته و در این منطقه نیز مخازن و تانک آب شرب برای رفع نیاز در مناطق کم برخوردار تهیه شد تا بتوانند از آب شرب و سالم بهره مند شوند.

پویش"نذر آب" به دلیل شرایط بحرانی آب شکل گرفته است/ هدف ما بهبود معیشت مردم است

گیویانپور یادآور شد: هدف اصلی و والای جمعیت احیاگران روستاهای ایران توجه به بهبود معیشت مردم و مرتفع شدن اقتصاد در راستای توانمندسازی و کارآفرینی اجتماعی است. با این حال بعضا اتفاق می افتد که افتخار امداد رسانی و خدمات بهداشتی و درمانی نیز به لطف پزشکان و پرستان شامل حال مردم می شود که در سفر به شهرستان سراوان این اقدام شایسته با همراهی پزشکان متخصص و پیرا پزشکان مهربان در روستای دَهک انجام شد.

وی با اشاره به حضور مشاور و روانشناس در کاروان سلامت افزود: آنچه در فرایند کارآفرینی محیطی و منطقه ای مورد مطالعه قرار می گیرد، پتانسیل های گوناگون جغرافیایی، انسانی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی است.شناسایی این ابعاد درایت و تخصص های متنوع را طلب می کند و کارشناسان این بخش بایستی به علم آمایش سرزمین اشراف داشته و علاوه بر آن در حوزه های حرفه ای خود نیز از دانش و تجربه کافی برخوردار باشند.

مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران توجه به ابعاد فرهنگی، هنری، صنعتی، معدنی، گرشگری، اجتماعی، خدماتی و کشاورزی را از مهمترین اضلاع هندسه احیای روستاها و کارآفرینی محیطی دانسته و ادامه داد: خوشبختانه کمیته های تخصصی جمعیت احیاگران روستاهای ایران از بینش دقیق برخوردار هستند و در این حوزه ها مهارت کافی دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مدیران دولتی و مسئولین محلی از این نوع فعالیت ها استقبال می‌کنند، گفت: جای بسی خرسندی است که در شهرستان سراوان دیدگاه دستگاه های دولتی و اداری برای اقدامات مثبت بسیار خوب است. نارویی فرماندار این شهرستان به محض مطلع شدن از حضور تیم کارآفرینی احیاگران روستا برنامه استقبال را تدارک و در کمترین زمان جلسات متعدد و مختلفی را با کارشناسان جمعیت در محل فرمانداری برگزار کردند.

گیویانپور تصریح کرد: اولین جلسه مربوط به حوزه جوانان و سازمان های مردم نهاد شهرستان بود که شروع فعالیت ما را قوت بخشید و انرژی نیروهای جوان این شهرستان تعامل و توسعه را دوچندان کرده و بعد از آن هر روز جلساتی را با شورای  اداری شهرستان، جلسه با عوامل امنیتی و همچنین شورای اشتغال شهرستان با همراهی استانداری و اداره کل کار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان شکل گرفت که نشان از توجه مدیران این شهرستان و اهمیت فعالیت های تخصصی جمعیت احیاگران روستاهای ایران است.

وی تاکید کرد: مسئله ای که باید به آن نگاه ژرف و عمیقی داشته باشیم مبحث نتیجه گرایی و مثمر شدن درخت هم اندیشی برای رسیدن به هدف است. شاید بهترین جلسه در این شهرستان آخرین نشست ما در سالن فرمانداری و صحبت با بالغ بر بیش از 100نفر از فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و مدیران ادارات به بحث و چالش مشکلات و موانع توسعه این شهرستان و ظرفیت های تجاری بود که در آن به حل و فصل دغدغه های اشتغال، توانمندی های منطقه بخصوص در شاخه های مدیریت اراضی، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و صادرات مطرح و شفاف سازی شد.

این نخبه فرهنگی اظهار داشت: در بازه یک هفته‌ای که آمایش و رصد روستاهای این شهرستان انجام شد، بیش از 55 طرح برای ایجاد اشتغال و کسب و کار پایدار معرفی و تعریف شد که می توان با ارتباطات و مجموعه های همکار جمعیت احیاگران روستاهای ایران این طرح ها را در قالب کاملا فنی و علمی اجرا کرده و با الگوسازی، اقتصاد دانش بنیان و نوین را جاری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز