خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد:

آغاز طراحی پایگاه محوطه تاریخی «شهریری» در مشکین شهر

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۳۸۵

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز طراحی پایگاه محوطه تاریخی شهریری مشکین شهر واقع در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، کریم لطفی در جلسه بررسی طرح محوطه تاریخی شهریری تصریح کرد: این مهم با هدف ساماندهی این محوطه تاریخی عملیاتی می شود.

او اضافه کرد: کلیات طرح مورد توافق قرار گرفته و با تشکیل تیم کارشناسی پایگاه ملی، این طرح وارد فاز یک شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در ادامه تیم دیگری جهت طراحی مسیر های هدایت شده ویژه گردشگران تدارک دیده شده و علائم و تابلوهای گردشگری و همچنین مبلمان طراحی خواهد شد.

لطفی با اذعان به اینکه شهریری به عنوان پایگاه ملی معرفی شده است، تصریح کرد: این اقدام می تواند منجر به اجرای برنامه های جامع و اعتبارات ویژه به این منطقه باستانی باشد.

او متذکر شد: منطقه باستانی شهریری یکی از آثار شاخص باستانی استان اردبیل است که نشانه های تمدن های چند هزار ساله در آن مطالعه و کشف شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: به منظور ساماندهی این اثر تاریخی برنامه های متعددی در دست مطالعه از سوی مشاور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز