خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خواستار شد؛

فراخوان برای سرمایه‌گذاری در بازارهای صادراتی معدن/ صادراتی معافیت ۲۰ درصدی معادن بهره‌ور از پرداخت حقوق دولتی

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۱۳۰

استاندار اصفهان خواستار سرمایه‌گذاری برای پیدا کردن بازارهای صادراتی، تجهیزات ساختمانی و انجام اقدامات ویژه در حوزه معدن در راستای استفاده مطلوب‌تر از معادن شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: نباید در بهره‌برداری از معادن مسائل زیست محیطی و تخریب منابع‌طبیعی وجود داشته‌باشد  و در این راستا سازمان محیط زیست و منابع طبیعی باید شاخص های لازم را ارائه کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای معادن استان با اشاره به گزارش کار گروه بررسی موانع و مشکلات تحقق تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن، اظهارداشت: باید با تشکیل کمیته‌ای در سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیق برای این موضوع و فرمت مشخص برای کنترل آن ایجاد شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان صمت باید از معادن سرکشی داشته باشند و مراقب باشند که زندگی مردم با مشکل مواجه نشود، افزود: نباید در بهره‌برداری از معادن مسائل زیست‌محیطی و تخریب منابع طبیعی وجود داشته باشد و باید سازمان محیط زیست چک لیستی تهیه نماید تا مبنای فعالیت ها قرار گیرد و کنترل ها بر اساس یک شاخص صورت گیرد.

محسن مهرعلیزاده تاکید کرد: این شاخص‌ها باید ظرف ۲۰ روز آینده توسط سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و صنعت معدن و تجارت تدوین شود و کنترل‌ها بر اساس آن انجام گیرد.

استاندار اصفهان معافیت ۲۰ درصدی معادن بهره‌ور از پرداخت حقوق دولتی را حق قانونی صاحبان معادن خواند و افزود: دادن این ۲۰ درصد منوط به گزارش‌های سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی و صنعت معدن و تجارت است.

مهرعلیزاده با اشاره به ایجاد باسکول معادن و نظارت برآن و کنترل بار، اظهارداشت: ایجاد باسکول از وظایف سازمان صمت است و در این راستا نیروی انتظامی نیز باید نظارت بیشتری داشته باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کنترل باید از سوی سازمان صمت برای میزان بهره‌برداری استاندارد صورت گیرد، افزود: احتمال خطا و اشتباه باید به حداقل برسد و تا یکماه آینده باید مطالعات کارشناسی انجام و چند نقطه برای ایجاد باسکول مشخص شود و از سرمایه‌گذار خواسته شود برای سرمایه‌گذاری و ایجاد باسکول اقدام کند.

مهرعلیزاده در ادامه به گزارش ارائه شده در خصوص تعطیلی برخی از معادن اشاره کرد و افزود: باید توسط تیمی با حضور در محل علل تعطیلی این معادن مشخص شود.

وی مسئله معادن را در استان بسیار مهم خواند و افزود: اصفهان استانی صنعتی و معدنی است و با وجود ۸۰۰ معدن در استان باید در جهت استفاده مطلوب از معادن بکوشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز