خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای اهواز در گفت‌و گو با ایلنا اعلام کرد:

به آتش کشیدن ماموران شهرداری اهواز زنگ خطری برای مسئولان/ احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی هور‌العظیم وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۱۶

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: آتش زدن 2 مامور شهرداری ‌در حین ماموریت برای تخریب یک باب مغازه غیرقانونی در منطقه کوی فرهنگیان اهواز توسط‌ متخلفان ساخت وساز غیرمجاز ،‌ زنگ خطری برای مسئولان استان است.

مهران باباپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حادثه سوختن 2 مامور شهرداری شهرستان اهواز گفت: این حادثه زنگ خطری برای مسئولان شهرستان است که این اتفاقات را جدی بگیرند . زیرا اگر مطابق قانون با این ساخت و سازهای غیر قانونی برخورد شود شاهد چنین حوادث تلخی نخواهیم بود. افرادی هم که احساس می‌کنند حقی از آنها پایمال شده از طریق قانون پیگیر مطالبات خود شوند چراکه در غیر این صورت جز دردسر چیزی برایشان ندارد. 

وی افزود: این اتفاقات به دلیل عدم رعایت قانون رخ می‌دهد و ممکن است باز در آینده تکرار شود و این موضوع باز می‌گردد به سهل‌انگاری مسئولان شهرستان اهواز که مطابق قانون 690 تبصره 2 ماده 148 قانون و ثبت متولی و مجری قانون وزارت راه و شهرسازی است که متاسفانه با کم‌توجهی به موقع وارد عمل نمی‌شود و باعث حوادث مشابه روز قبل می‌شود.

باباپور عنوان کرد:وظیفه شهرداری این است که از ساخت و سازهای غیرمجاز ممانعت کند.اگر مطابق قانون شهرسازی ساختمان‌سازی شود این اتفاقات رخ نخواهد داد و افراد سودجو نمی‌آیند از این خلأ قانونی سوءاستفاده کنند. 

وی در ادامه افزود: از کم‌کاری مدیران این استان افراد سودجو سوءاستفاده کرده و شروع به ساخت و سازهای غیرقانونی می‌کنند و پس از مدتی به شهرداری مراجعه کرده و حتی خدمات هم می‌خواهند و در شهرستان اهواز متاسفانه اخیرا خیلی شاهد اتفاقات اینچنینی هستیم که وضعیت شهر را مخدوش کرده و باعث نگرانی شهروندان شده است و ما به عنوان نماینده مردم شهرستان اهواز از دادستان به عنوان مدعی‌العموم و از مجریان قانون مانند اداره مسکن و شهرسازی و همه دست‌اندرکارانی که حاکمیت این استان را برعهده دارند خواهشمندیم به این موضوع وارد شوند و از این اقدامات غیرقانونی جلوگیری کنند .

وی در ادامه به آتش‌سوزی هورالعظیم اشاره کرد و گفت: شورای شهر اهواز پیگیر این مشکل نیز هست این کار نیازمند همکاری عراق است تا مشکل برطرف شود که متاسفانه به خوبی صورت نمی‌گیرد. برای درخواست مجوز برای اطفای این حریق دولت ایران حداقل 10 روز طول می‌کشد تا بتواند اقدامی در زمینه این آتش سوزی انجام دهد.

باباپور عنوان کرد: احتمال اینکه آتش‌سوزی عمدی باشد وجود دارد. البته فقط احتمال دارد و این را من تایید نمی‌کنم . هر چند برداشت برخی از مسئولان این است که شاید سهل‌انگاری و عدم امکانات باعث حریق می‌شود. تا به حال نیز چندین بار اطفای این آتش‌سوزی از سوی دولت ایران صورت گرفته است که در صورت نیاز تکرار هم می‌شود. اما قطع یقین ممکن است دستی در کار باشد.

وی درباره آخرین وضعیت تالاب هورالعظیم در بخش عراقی نیز اعلام کرد: در روزهای آینده نیز برای اطفای این تالاب مجوزهایی گرفته می‌شود که با بالگردهای ایرانی و نیروهای متخصص آتش‌نشانی به موضوع ورود پیدا می‌کنند و امیدواریم این آتش‌سوزی هر چه زودتر به طور کامل خاموش شود. 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز