خبرگزاری کار ایران

درجلسه استاندار اردبیل با سفیر جمهوری آذربایجان مطرح شد؛

بررسی راهکارهای توسعه روابط استان اردبیل با جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۶۵۷

در جلسه‌ای به ریاست استاندار اردبیل و با حضور سفیر جمهوری آذربایجان در ایران؛ راهکارهای افزایش مراودات اجتماعی و اقتصادی بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان بررسی شد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در دیدار با سفیر آذربایجان در ایران گفت: ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برای گسترش روابط اقتصادی فی مابین وجود دارد و سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه مدیریت استان اردبیل توسعه هر چه بیشتر ارتباطات و مراودات است.

استاندار اردبیل با ذکر این نکته که استان اردبیل بیشترین مرز و مشترکات فرهنگی را با جمهوری آذربایجان دارد افزود: با تجهیز و 24 ساعته کردن گمرک بیله سوار و اتخاذ تمهیدات لازم، برای میزبانی شایسته از اتباع محترم جمهوری آذربایجان که عمدتا برای خرید کالا و درمان و گردش به اردبیل سفر می کنند آمادگی کامل داریم.

وی همچنین سطح فعلی صادرات از اردبیل به جمهوری آذربایجان را مطلوب ندانسته و ضمن اعلام آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طرف آذری در استان اردبیل خواستار رفع مشکلات و تسریع در صادرات، به ویژه در محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی، سیب درختی و صیفی‌جات شد.

بهنام‌جو از اتمام راه آهن جنوب استان تا سه سال آینده و در دست مطالعه بودن خط آهن شمال استان و اتصال ریلی به جمهوری آذربایجان هم خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این اتصال ریلی، با تجهیز فرودگاه پارس آباد به امکانات لازم جهت ارائه سرویس به هواپیماهای باری، امکان صادرات سریع محصولات باغی را فراهم خواهیم آورد.

در این جلسه سفیر آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران هم ظرفیت‌های استان اردبیل را کم نظیر دانست و از کاسته شدن مشکلات خبر داد و گفت: در دو سال گذشته بسیاری از مشکلات موجود برای اتباع دو کشور رفع شده و طرفین می توانند از فرصت به دست آمده برای توسعه مبادلات اقتصادی استفاده نمایند.

بنیاد حسین‌اف از اراده و عزم جدی کشور متبوعش برای افزایش مبادلات اقتصادی دو طرف خبر داد و خواستار افزایش حجم مبادلات حداقل تا سقف 3 میلیارد دلار در سال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز