خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری‌استان البرز مطرح کرد:

احداث مجتمع جدید قضایی با هدف سرعت کار و تکریم ارباب رجوع انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۷۹

در آیینی که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد سه بنای احداث شده در مجتمع شهید بهشتی، شورای حل اختلاف استان البرز و مجتمع باغستان کرج مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، احمد فاضلیان درباره این بناها گفت: دو بنای احداث شده در شورای حل اختلاف و مجتمع باغستان، مجموعا با اعتباری نزدیک به 250 میلیون تومان، کاربری انبار و بایگانی راکد دارند که مجتمع باغستان علاوه بر این شامل بازداشتگاه موقت و اتاق نگهبانی نیز هست.

وی افزود: بنای دیگری که در جنب مجتمع شهید بهشتی کرج مورد بهره‌برداری قرار گرفت فضایی به متراژ 350 متر مربع است که در آن کلیه امورات مربوط به دادسرا اعم از عریضه‌نویسی، پذیرش شکوائیه، تهیه لوایح، ابطال تمبر، ثبت ثنا و ارجاع به شعبه  انجام خواهد شد و مراجعان، این خدمات را در فضایی مجهز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی دریافت خواهند کرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تصریح کرد: این بنا بر هدف تکریم ارباب رجوع و در راستای کاستن از مدت زمان انجام روند اداری و جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان احداث شده و همه امورات مربوط به طرح شکایت و ارجاع در مدت زمانی کمتر از 20 دقیقه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت بنا و تجهیز آن حدود 260 میلیون تومان هزینه شده  است بیان کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از سیاست‌های مهم دادگستری استان البرز است و در صورت تامین اعتبار، مترصد هستیم در مجتمع‌های دیگر دادگستری استان نیز بناهایی با کاربری مشابه احداث کنیم.

فاضلیان همچنین متذکر شد: از آنجایی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زمینه ثبت پرونده‌های کیفری هنوز به زیرساخت‌های لازم تجهیز نشده‌اند این بنا برای برطرف کردن این موضوع و ارائه کلیه خدمات در پرونده‌های کیفری اعم از تهیه لایحه شکوائیه تا ابطال تمبر و ارجاع توسط ماموران ایجاد شده و کلیه اطلاعات پرونده با صرفه‌جویی در هزینه و زمان در اختیار ارباب رجوع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز