خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر خواستار شد ؛

معرفی «شیروان دره» به عنوان ژئو پارک

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۲۴

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر در استان اردبیل خواستار معرفی شیروان دره در مشگین شهر به عنوان ژئوپارک شد.

به گزارش ایلنا، ایمانعلی ایمانی با اعلام این خبر تصریح کرد: این اقدام منجر به صیانت ویژه از این منطقه و میراث فرهنگی، گونه‌های طبیعی و تاریخی و بافت زمین شناسی آن خواهد شد.

وی تاکید کرد: شیروان دره جاذبه‌ای کم نظیر در شهرستان مشگین‌شهر است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد می‌تواند به عنوان ژئوپارک معرفی شود.

ایمانی افزود: این منطقه  مقصد بسیاری از گردشگران به ویژه ماجراجویان طبیعت است و جاذبه هایی از جمله تالاب آت گولی، جیران گولی و آبشارهای آن مقصد سفر طبیعت دوستان محسوب می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر ادامه داد: بسیاری از گردشگران برای مشاهده پدیده‌های زمین شناسی مانند هودو، دودکش جن و تندآبها به ترکیه سفر می‌کنند، در حالی شیروان دره خود برخوردار از زیبایی‌های کم نظیر زمین شناسی است.

به گفته ایمانی به دلیل رویدادهای زمین شناسی و فرسایش خاک در طول قرن‌ها اشکال عجیبی در این منطقه شکل گرفته و همچنین گونه های متنوع جانوری و گیاهی در آن سکونت دارند.

وی تاکید کرد: این منطقه نیازمند توجه ویژه مسئولان است و علاوه بر معرفی گسترده نیازمند حمایت ویژه جهت حفاظت و صیانت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز