خبرگزاری کار ایران

برای پیشگیری از بیماری تب مالت مطرح شد؛

هشدار دامپزشکی خراسان‌جنوبی درباره مصرف خام شیرشتر

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۶۸۷

دامپزشکی خراسان‌جنوبی برای پیشگیری از انتقال بیماری تب مالت، درباره مصرف خام شیر شتر هشدار داد.

به گزارش ایلنا، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: خطر ابتلا به تب مالت از طریق شیر شتر کمتر از شیر سایر دام‌ها نیست .

محمدعلی بخشی با بیان اینکه برخی از مصرف کنندگان شیر شتر بر این باور اشتباهند که گرم کردن این محصول سبب خراب شدن شیر می شود، افزود: خراسان جنوبی به دلیل برخورداری از جمعیت بالای شتر بویژه در بین عشایر و روستائیان که اقدام به پرورش شتر می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری تب مالت قرار دارد .

وی گفت: به دلیل خواص درمانی شیر شتر این محصول مورد استقبال افراد ساکن در شهرها هم قرار گرفته که رعایت نکات بهداشتی همچون گرم کردن شیر مورد تاکید است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طبق بررسی‌های بعمل آمده جمعیت شتر کشور نیز دارای بروسلوز و عامل تب مالت است افزود: این بیماری می‌تواند از طریق تماس مستقیم با حیوان یا مصرف فرآورده های آن از جمله شیر به انسان منتقل شود.

بخشی گرم کردن شیر را یکی از راهکارهای تشخیص شیر سالم از شیر فاسد دانست و گفت: به مصرف کنندگان توصیه می‌شود از مصرف شیر شتر به صورت خام و غیر پاستوریزه خودداری‌کنند و مطمئن باشند که گرم کردن شیر در خواص آن تاثیر منفی ندارد.

امسال با توجه به نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان بیماری تب مالت در بین افراد، 40 درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز