خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر:

اثر «کهنه قلعه» به پارک تاریخی مشگین شهر تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۱۱

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر گفت: اثر کهنه قلعه واقع در شهرستان مشگین شهر قابلیت تبدیل شدن به پارک تاریخی و موزه پژوهش تاریخ را دارد.

به گزارش‌ایلنا، ایمانعلی ایمانی در بازدید از روند مرمت کهنه قلعه تصریح کرد: کهنه قلعه از آثار تاریخی مربوط به دوره ساسانی در شهرستان مشکین شهر است.

وی افزود: در سال‌های اخیر مرمت اضطراری این بنا آغاز شده و همچنان نیز مرمت بخش‌های مختلف آن ادامه دارد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر ادامه داد: با توجه به اهمیت تاریخی این اثر می‌توان موزه بزرگ پژوهش های تاریخی در این اثر ایجاد کرد.

ایمانی معتقد است راه‌اندازی این پژوهشکده فرصتی جهت تبیین هویت تاریخی منطقه مشگین شهر فراهم ساخته و زمینه مطالعه آثار تاریخی را تسهیل می سازد.

وی معتقد است کهنه قلعه به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص با ایجاد امکانات موزه ای و گردشگری و خلق جلوه های فرهنگی و تاریخی نظر هر گردشگر و پژوهشگری را به خود جلب خواهد کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی مشگین شهر، وجود پژوهشکده تحقیقات تاریخی در این شهرستان ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز