خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی مطرح کرد:

کشتی معرف بنیان اجتماعی و هویت فرهنگی ایران/ با ورزش می‌توان مسیر صلح جهانی را فراهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۹۴۱

استاندار البرز به اشاره به ظرفیت و تجربیات خوب البرز در برگزاری مسابقات رده های بالاتر، گفت: ورزش راهی است که کشورها می‌توانند مسیر آشنایی فرهنگ‌ها و صلح جهانی را با آن ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات کشتی نونهالان آسیا در ورزشگاه انقلاب کرج، اظهار داشت: ورزش وسیله ای است که دنیا می‌تواند به وسیله آن با فرهنگ های هم آشنا شده و راه را برای یک صلح جهانی ایجاد کند.

استاندار اظهار داشت: استان البرز با توجه به پتانسیل خود تجربیات مهمی از میزبانی مسابقات بین المللی دارد و می‌تواند در سطحی بالاتر پذیرای رقابت های بیشتر باشد.

نجفی با یادآوری علاقه مندی رو به گسترش جوانان نسبت به کشتی، تصریح کرد: این رشته ورزشی در فرهنگ و سنت های ایرانیان به قدری ریشه دوانده که معرف بنیان اجتماعی و هویت فرهنگی مردمان شده است.

وی افزود: استان البرز با بیش ۶ هزار و ۵۰۰ کشتی گیر صاحب جایگاه ویژه است که در کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد.

نجفی با اشاره به قهرمانان جهانی و المپیکی البرزی که در سطح کشور و جهانی حضور داشتند، گفت: قهرمانانی چون ابراهیم جوادی، علیرضا حیدری، مرحوم سلیمانی و امروز علیرضا کریمی و حسین نوری نشان داده که استان البرز ظرفیت های بیشماری در رشته ورزشی کشتی دارد.

گفتنی است این رقابت ها در 10 وزن آزاد و فرنگی برگزار می شود و کشورهای ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، هند، اردن، بنگلادش، پاکستان، سوریه، سنگاپور، ترکمنستان و ایران 11 کشور شرکت کننده در این مسابقات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز