خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اعزام ۲ بالگرد به بخش عراقی هورالعظیم برای مهار آتش‌سوزی

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۶۴۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از اعزام 2 فروند بالگرد جهت مهار آتش سوزی هور العظیم در بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبر داد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هور‌العظیم گفت: صبح امروز ۲ فروند بالگرد جهت مهار آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم در بخش عراق به پرواز درآمدند.

به گفته این مقام مسئول، از صبح امروز عملیات اطفای حریق این تالاب توسط بالگردهای اعزامی از سوی کشور ایران تا ظهر امروز ادامه داشت.

وی ادامه داد: به دلیل گرمای شدید گرما در کشور عراق ظهر امروز دستور توقف اعزام بالگردها صادر شد و ادامه عملیات مهار آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم به فردا موکول شد.

لاهیجان‌زاده عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲۵ هزار هکتار از نیزارهای این تالاب در بخش کشور عراق در آتش سوخته‌اند.

تالاب هورالعظیم بیش از یک ماه است دچار حریق شده و تاکنون برای مهار بخش عراقی این تالاب چندین بالگرد و هواپیمای ایرانی به سوی کشور عراق به پرواز درآمده و حریق تا حدود بسیاری مهار شده ولی به دلیل خشکسالی این آتش‌سوزی در نیزارها ادامه پیدا می‌کند و طبق اعلام کارشناسان محیط زیست تاکنون ۲۵ هزار هکتار از نیزارهای این تالاب بر اثر حریق از بین رفته‌اند. دود ناشی از این آتش‌سوزی شهرهای مرزی ایران را دربرگرفته و مشکلات تنفسی برای آنها به وجود آورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز