خبرگزاری کار ایران

تداوم مبارزه با آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل های خلخال

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۰۸۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل های خلخال کنترل شده اما ریشه کن نشده است.

به گزارش ایلنا، فرها عبدالعلی‌پور در بازدید از جنگل های  آفت زده خلخال٬ گفت: اقدامات انجام شده برای مبارزه با این آفت موثر بوده و خوشبختانه در مقایسه با سه ماه گذشته روند مبارزه پیشرفت خوبی داشته است.

وی تاکید کرد: این آفت با وجود مبارزه به طور کامل از بین نرفته است و باید روند مبارزه  ادامه داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: پس از شیوع آفت پروانه برگ خوار دم قهوه‌ای در اکثر استان‌ها و همچنین جنگل‌های شهرستان خلخال با پیگیری معاونت عمرانی استانداری و با هماهنگی منابع طبیعی، فرمانداری و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلخال تیم ۴۰ نفره شامل نیروی های متخصص در قالب ده گروه برای مبارزه تشکیل شد.

عبدالعلی پور ادامه داد: این تیم با استفاده از شیوه‌های مختلف از جمله مبارزه مکانیکی و بیولوژیکی برای ریشه کنی اقدام کردند که موفق به توقف گسترش این آفت در جنگل های خلخال  شده‌اند.

مدیرکل بحران استانداری اردبیل تاکید کرد: آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در این جنگل بطور کامل ریشه کن نشده است و احتمال شیوع دوباره این آفت در بهار سال آینده دور از انتظار نیست. 

وی افزود:  لازم است اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان برای ریشه کنی کامل این آفت تا فصل پاییز مبارزه را ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز