خبرگزاری کار ایران

با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی؛

عملیات اجرایی بزرگ ترین مجتمع گردشگری در شهرستان نیر کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۰۶۳

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از آغاز به کار احداث فاز نخست بزرگ ترین مجتمع گردشگری، آبدرمانی، اقامتی کشور در شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، ایرج سپیدکار در بازدید از این پروژه که در حد فاصل آبگرم های برجلو و قینرچه در چهار کیلومتری شهرستان نیر در حال اجرا است گفت: این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت و حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره میراث فرهنگی شهرستان اجرا می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر متذکر شد: این مجموعه گردشگری در سه فاز در زمینی به مساحت 8.5 هکتار توسط شرکت تعاونی مروارید آزادی اردبیل احداث خواهد شد و فاز اول آنشامل بزرگ ترین آب‌درمانی تخصصی کشور در دو طبقه و با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا در پنج هزار و 539 متر مربع در حال اجرا است.

به گفته سپیدکار برآورد مالی اجرای فاز یک مجموعه گردشگری 13 میلیارد تومان است که اداره کل در راستای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به معرفی طرح شرکت مجری به کمیته تخصصی اشتغال استان اقدام کرد.

وی سپس  به تصویب شش میلیارد تومان تسهیلات اشاره کرد و افزود: این تسهیلات کم بهره بوده و اشتغال زایی 60 نفر را به دنبال خواهد شد؛ در حال حاضر مرحله اول تسهیلات به مبلغ 600 میلیون تومان توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر افزود: همچنین از محل اعتبارات ایجاد زیرساخت های گردشگری مبلغ 350 میلیون تومان برای برق رسانی از سوی اداره کل میراث فرهنگی هزینه شده است؛  تاسیسات برق رسانی تا 20 روز آینده به پایان  خواهد رسید.

 فازهای بعدی این مجموعه احداث هتل پنج ستاره، پارک آبی، واحدهای اقامتی لوکس و روستایی، رستوران، آمفی تئاتر روباز و سالن های ورزشی خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز