خبرگزاری کار ایران

با کاهش شدید آب سد کوثر گچساران مطرح شد:

نگرانی در تامین آب شرب 2/5 میلیون نفر در 5 استان/ سد شاه قاسم خشک شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۲۶۷

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمداز از افت شدید حجم آب سدهای استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ضرغامی با بیان اینکه دو سد مخزنی شاه قاسم در شهرستان بویراحمد و کوثر در گچساران وجود دارد، گفت: هم اکنون سد شاه قاسم به طور کامل خشک شده و حجم آب سد مخزنی کوثر به شدت کاهش یافته است.

قائم مقام شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه وبویراحمد گنجایش مخزن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: حجم آب سد کوثر در مدت مشابه سال آبی گذشته 342 میلیون متر مکعب بود و هم اکنون به دلیل کاهش نزولات جوی به 240 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی گفت: این سد سالانه آب آشامیدنی 20 شهرستان و 2 هزار روستای استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر با جمعیت 2 و نیم میلیون نفر را تأمین می‌کند که با کاهش میزان آب سد کوثر در تامین آب شرب این استان ها جای نگرانی دارد.

قائم مقام شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا 625 متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد 597.50 متر که نسبت به مدت مشابه 10 متر کاهش داشته است.

ضرغامی اظهار داشت: تراز نرمال (ارتفاع) این سد در مدت مشابه سال گذشته 607.50 متر بوده است.

وی گفت: 210 میلی متر بارش در سال آبی97- 96 در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسید در حالی که این میزان در مدت مشابه 270 میلی متر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز