خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر خبرداد:

آغاز مرمت قدیمی‌ترین خانه تاریخی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۳۳۱

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر از مرمت خانه جزایری به عنوان قدیمی‌ترین خانه تاریخی استان خوزستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی محمد چهارمحالی با اعلام این خبر افزود: خانه‌های زیادی در استان خوزستان و شهرستان شوشتر موجود است که هر کدام از این آثار هم از نظر تاریخی و هم از نظر معماری از اهمیت خاصی برخوردار هستند که خانه جزایری نمونه بسیار خوبی از آنهاست.

وی با بیان اینکه خانه جزایری بنا بر اظهارات مالکین بنا و همچنین شکل و فرم معماری آن مربوط به دوره صفویه است افزود: این اثر ارزشمند از نظر معماری جزو خانه‌هایی است که تزئینات به کار رفته در آن در هیچ جای دیگر از خانه‌های تاریخی شوشتر مشاهده نمی شود. نمونه این مدعای گچ‌بری‌های این خانه رسمی بندی ایوان آن است.

چهارمحالی درباره مرمت این بنا اظهار داشت: کار مرمت این بنا از روزهای گذشته آغاز شده و در نظر داریم تا ایوان و رسمی‌بندی آن استحکام بخشی و بخش‌های تخریب‌شده آن تکمیل و اصطلاحا دوخت‌و دوز شود. همچنین طاق اتاق پستو که در پشت ایوان قرار دارد تعمیر و بازسازی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر گفت: کار مرمت این بنا توسط حاج حسین معماریان  با اعتبار 40 میلیون تومان و از محل اعتبارات مشارکتی در دست انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز