خبرگزاری کار ایران

برای شرکت در "جام دریا ۲۰۱۸" آذربایجان؛

ناوهای موشک‌انداز ایران در سواحل باکو پهلو گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۹۸

ناخدایکم شفقت رودسری گفت: حامل پیام صلح و دوستی ملت و دولت ایران به کشور دوست و همسایه، آذربایجان هستیم و امیدوارم با شرکت در این مسابقات نظامی بتوانیم علاوه بر ارتقای توان رزمی سبب توسعه روابط در حوزه امنیتی باشیم.

به گزارش ایلنا از آذربایجان‌شرقی، دو ناو موشک‌انداز پیکان و جوشن نیروی دریایی ارتش ایران برای شرکت در جام دریا ۲۰۱۸ جمهوری آذربایجان در سواحل دریای خزر در باکو پهلو گرفتند.

 این دو ناو ایرانی که برای شرکت در رقابت‌های جام دریا ۲۰۱۸ کشوررهای حاشیه دریای خزر به جمهوری آذربایجان اعزام شده اند ، با استقبال مقامات نیروی دریایی جمهوری آذربایجان روبرو شدند.

ناخدایکم آریا شفقت رودسری، فرمانده ناوگروه اعزامی به این رقابت‌ها، هنگام ورود به باکو گفت: حامل پیام صلح و دوستی ملت و دولت ایران به کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان هستیم و امیدوارم با شرکت در این مسابقات نظامی بتوانیم علاوه بر ارتقای توان رزمی سبب توسعه روابط و پایداری بسیار مناسب در حوزه امنیتی باشیم.

وی افزود: برگزاری این رقابت‌ها در میان کشورهای حاشیه دریای خزر سبب ارتقای روابط می‌شود.

جام دریا، از ۹ مرداد به‌مدت ۱۰ روز با شرکت یگان‌های شناور و ناوهای موشک‌انداز روسیه، ایران، قزاقستان و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

سرهنگ سبحان بکیراف، معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان هم تقویت روابط دوستانه و تبادل تجارب نظامی را از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات نظامی عنوان کرد و افزود: تبدیل دریای خزر به منطقه دوستی و تقویت صلح و ثبات در منطقه نتیجه این رقابت‌ها است.

لازم به ذکر است، تیراندازی به اهداف سطحی، هوایی و انهدام مین ، کنترل صدمات و امداد و نجات در دریا از جمله رشته‌هایی است که کشورهای شرکت کننده در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

 

انتهای پیام/
مرتضی جعفرپور مقدم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز