خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در شهرکرد خبر داد:

راه‌اندازی 40 پایگاه اورژانس هوایی در دولت یازدهم/ ضرورت راه‌اندازی اورژانس هوایی در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۰۴

اورژانس هوایی 115چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نخستین اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری با اختصاص یک فروند بالگرد، چهار تکنسین و سه خلبان در محل فرودگاه شهرکرد بهره برداری و فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بهره برداری از اورژانس هوایی شهرکرد گفت: 40 پایگاه اورژانس هوایی در دولت یازدهم راه اندازی شده و به همین تعداد پایگاه دیگر نیز در کشور نیاز است.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی افزود: باید اورژانس هوایی در چهارمحال و بختیاری زودتر از این راه‌اندازی می‌شد، زیرا ماهیت کوهستانی بودن این استان وجود پایگاه هوایی را ضروری کرده است.

وی همچنین با تبریک میلاد امام رضا(ع) و حماسه هوانیروز در عملیات مرصاد گفت: هوانیروز در تجهیز بالگرد این پایگاه کمک بسیاری کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین پس از این آیین نسبت به مقام شامخ شهدای شهرکرد با حضور در گلستان شهدای این شهر ادای احترام کرد.

از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون 34 پایگاه امداد هوایی در کشور راه اندازی شده است.

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، نشست با اعضای هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشگاه، افتتاح فاز الحاقی مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد، افتتاح طرح توسعه بیمارستان شهدای لردگان و اورژانش 115 این شهرستان از دیگر برنامه های سفر دو روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چهارمحال و بختیاری است.

چهارمحال و بختیاری با جمعیت بیش از 900 هزار نفر از استانهای کوهستانی کشور دارای مناطق سخت گذر است. با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و محدودیت در امدادرسانی به مردم روستایی و عشایری، ایجاد یک اورژانس هوایی در چهارمحال و بختیاری ضروری بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز