خبرگزاری کار ایران

به میزبانی البرز؛

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی کار و تلاش برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۶۸۴

با حضور معاون وزیر کار و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی، سیزدهمین دوره از مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره رقابت‌های قرآنی جامعه کار و تلاش کشوری امروز به میزبانی استان البرز در کرج با حضور معاون امور تعاون وزیر کار؛ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز؛ مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی و استان البرز و جمعی از مسئولان، قاریان و فعالان قرآنی جامعه کار و تلاش کشور، برگزار شد.

اسماعیل خلیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، ضمن خیرمقدم به حاضران در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش گفت: سال گذشته در دوازدهمین دوره از این رقابت‌ها، استان البرز از ابتدا میزبانی این برنامه نورانی را برعهده داشت. امسال در مراسم اختتامیه میزبان قاریان و حافظان جامعه کار و تلاش هستیم که با توجه به ظرفیت لازم، استان البرز عهده‌دار برگزاری این مراسم است.

وی با اشاره به حضور شایسته شرکت‌کنندگان جامعه کار و تلاش در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: این مسابقات ویژه جامعه کارگری با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد انگیزه ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه کار و تلاش برای سیزدهمین دوره برگزار شد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: امسال با وجود ضرورت صرفه‌جویی در کشور این برنامه به‌واسطه نورانیت و معنویت قرآن با حضور جامعه کار و تلاش به شایستگی و بهترین شکل به اتمام رسید.

دغدغه جامعه، عمل نکردن به قرآن است

خیراله ترخانی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری البرز به نیابت از محمدعلی نجفی، استاندار البرز در این برنامه حاضر شد و اظهار داشت: امروز دغدغه جامعه عمل نکردن به قرآن است.

وی با اشاره به اینکه کشور عربستان تنها به زیبایی و شکل و ظاهر قرآن اکتفا می‌کند، ادامه داد: این توجه به ظاهر قرآن باعث شده در باطن قرآن توجهی نشود درحالی‌که رجوع به قرآن بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی را حل خواهد کرد.

ترخانی تصریح کرد: امروز دشمنان با کینه عمیق به قرآن و اسلام در حال تفرقه و دشمنی در جهان اسلام هستند و با ترویج داعش و شکل‌گیری فرقه‌های مختلف، عمل برخی انسان‌های کج فهم، جامعه اسلامی را به خاک و خون می‌کشند.

وی با اشاره به کلامی از سید جمال‌الدین اسدآبادی گفت: امروزه شاهدیم اخلاقیات و وحدت در جوامع غیر اسلامی بیشتر شکل گرفته و متداول است و این به‌دلیل سهل‌انگاری در مفاهیم اخلاقی قرآن است که جای تامل دارد.

معاون استاندار البرز اظهار داشت: باید در تفهیم مفاهیم قرآنی بیشتر کار کنیم چراکه فهم قرآنی ما را از آسیب‌های اجتماعی، مبرا می‌کند و اگر در جامعه اسلامی این‌گونه شکل بگیرد هیچ احدی نمی‌تواند تهدیدی بر جامعه اسلامی داشته باشد و می‌توان ادعا کرد جهان اسلام برترین قدرت جهان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز