خبرگزاری کار ایران

ابراهیم صادقی‌فر:

کار شایسته یعنی وفای عهد بین کارفرما و کارگر/تولید کالای با کیفیت با وجدان جامعه کار و تلاش همراه است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۶۵۸

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت‌کار گفت: در جامعه‌ای که توام با کار شایسته باشد، وفاداری به پیمان در قرارداد بین کارگر و کارفرما و همچنین در تولید کالای با کیفیت و وجدان کاری کارگران، وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم صادقی‌فر امروز در اختتامیه مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش، ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به مفهوم "کرامت" گفت: این واژه به معنی بزرگواری است و اگر تمام دپارتمان‌ها و تشکل‌های کارگری و امنیتی دنیا را جستجو کنیم تمام بحث شایسته‌سالاری آنها به کرامت تعریف می‌شود و این در حالی است که تمام مباحث "کار شایسته" در آیات قرآن وجود دارد.

وی با اشاره به معنی دوم کرامت، دوری از گناه را مطرح کرد و اذعان داشت: تاکید دارم این مباحث بین کارگران و جامعه کار و تلاش ایجاد شود چراکه کرامت یعنی کوچک‌بودن دنیا لذا ارزش مادی دنیا جز سهم معنوی آن مهم نیست. 

صادقی‌فر خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که توام با کار شایسته باشد، وفاداری به پیمان نیز در حوزه کارگری وجود دارد بخصوص در قراردادهای بین کارگر و کارفرما و همچنین در تولید کالای با کیفیت، وجدان کاری کارگران را نیز شامل می‌شود. بین کارگر و کارفرمای کریم و منصف، وجدان کاری وجود دارد و اگر از این وجدان کاری برخوردار نباشد، کار شایسته، معنایی نخواهد داشت.

وی با توصیه به درک مفاهیم قرآنی گفت: درحال حاضر ما درگیر مثلثی از دشمنان که با حضور آمریکا، عربستان و اسرائیل، شکل گرفته قرار داریم اما انتهای هدف آنها ایجاد گسست در جامعه است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارگری در دوره قبل از انقلاب و پیروزی آن فعال بود. همچنین در جنگ و سازندگی، کارگران در رأس برنامه‌ها بودند و چرخ جنگ و مباحث اقتصادی را پیش بردند.

وی با اشاره به اعتراضات تعدادی از کارگران و کامیون‌داران گفت: بعضی مشکلات اقتصادی به این موضوع دامن زد در حالیکه اگر با سیاست حمایت از کالای ایرانی پیش برویم بر تولید و اشتغال کشور اضافه می‌شود لذا برای تورم اقتصادی، حمایت کالای داخلی می‌تواند کمک خوبی باشد. اگر کشوری متکی بر کالای داخلی باشد از تهدیدات دشمن متضرر نمی‌شود.

صادقی‌فر با اشاره به اینکه انس با قرآن، فرهنگ قرآنی را در جامعه افزایش می‌دهد، خبر داد که به‌زودی مسابقات قرانی جامعه کار و تلاش در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی در پایان به نمایندگی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیام ربیعی را در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش که به میزبانی استان البرز برگزار شد، قرائت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز