خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید موتورسیکلت‌های برقی/ ۷۰۰ هزار موتور سیکلت در شهر اصفهان تردد دارند

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۵۷

استاندار اصفهان گفت: باید با انرژی پاک و تبدیل موتورهای بنزینی به برقی در راستای کاهش آلودگی موتورسیکلت ها اقدام کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار مدیر عامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور اظهارداشت: در راستای بهبود وضعیت محیط زیست استان برنامه های تدوین و اجرایی شده است ولی مسئله‌ای که تاکنون مغفول مانده وضعیت موتورسیکلت هاست که آلودگی آنها بعضا بیشتر از برخی خودروها است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰۰ هزار موتورسیکلت در شهر اصفهان تردد دارند، افزود: باید با انرژی پاک و تبدیل موتورهای بنزینی به برقی در راستای کاهش آلودگی موتورسیکلت ها اقدام کرد.

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت تولید موتور سیکلت برقی؛ اظهارداشت: اختلاف قیمت زیادی بین موتورسیکلت های بنزینی و برقی وجود دارد و باید با حمایت و ارائه یارانه و تقسیط لازم مردم را به استفاده از این نوع موتورسیکلت تشویق کرد .

مهرعلیزاده با اشاره به طرح از رده خارج کردن موتورسیکلت های بنزینی فرسوده با موتورسیکلت برقی خاطر نشان کرد: حمایت از موتورسیکلت های برقی می‌تواند آلودگی هوا را تاحدودی کاهش دهد و لازم است که دستگاه های ذیربط حمایت و کمک لازم را در این خصوص داشته باشند و اصفهان باید بعنوان الگو در کشور در راستای استفاده از موتورسیکلت برقی مطرح شود.

وی در خصوص بهینه سازی مصرف سوخت در صنایع اظهارداشت: باید پیشنهادات لازم برای بهینه سازی مصرف سوخت در صنایع تدوین و با یک زمانبندی اجرایی در اختیار صنایع قرار گیرد و ملزم به اجرا شوند و در صورت عدم اجرا برخورد لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور نیز در این دیدار اظهارداشت: محسن مهرعلیزاده اولین استاندار در سطح کشور هستند که پیشرو در استفاده از موتورسیکلت های برقی در سطح استان شدند.

وی مصرف بنزین در سطح کشور را حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز اعلام کرد و افزود: نباید این روند و مصرف بی رویه ادامه داشته باشد.

محسن دلاویز با بیان اینکه اصفهان یک میراث تاریخی برای ایرانیان است و نگاه دنیا به این شهر می باشد، افزود: باید در جهت آلودگی هوا استفاده از موتورسیکلت های برقی را در این شهر در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به اهمیت اصفهان برای مدیران کشوری، افزود: مباحث زیست محیطی این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و این طرح برای اصفهان مورد نیاز و یک ضرورت می باشد .

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور یادآور شد: باید از ظرفیت مدیریت استان اصفهان در کلان کشور استفاده کرد و با پایلوت قراردادن اصفهان در استفاده از موتورسیکلت های برقی، این طرح را برای کل کشور اجرایی کنیم.

وی با اشاره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تصریح کرد: براساس این قانون به دولت اجازه داده شده مابه التفاوت قیمت واقعی کالا و خدماتی که عرضه می‌شود با قیمت بین‌المللی ، را به سرمایه گذار پرداخت کند.

وی افزود: با توجه به بند ب این قانون طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت با اولویت صنایع انرژی بر و حمل و نقل عمومی و ریلی درون و برون شهری و ساختمان، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر ، گسترش استفاده از گاز طبیعی فشرده یا مایع یا گاز مایع و یا برقی با خوردوهای پرمصرف و فرسوده است که طرح جایگزینی موتورسیکلت برقی با بنزینی را شامل می شود.

دستیار ویژه استاندار اصفهان نیز در این دیدار طرح استفاده از موتورسیکت های برقی را در اصفهان طرحی بسیار پرمنفعت برای‌کشور خواند و افزود: جلسات و هماهنگی‌های دستگاه‌ها و بانک‌ها برگزارشده و یک انسجام برای انجام این کار شکل گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز