خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اعزام هواپیمای آبپاش برای مهار آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم/ نابودی 16 هزار هکتار از بخش عراقی تالاب

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۵۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از انجام عملیات اطفای حریق با یک فروند هواپیمای آبپاش با ظرفیت 40 هزار لیتر خبر داد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره آتش سوزی هور العظیم در بخش عراقی این تالاب که از 20 روز گذشته تاکنون باعث انتشار دود در شهرهای خوزستان شده است، اظهار داشت: از روز 30 تیرماه تاکنون عملیات مهار آتش با دو بالگرد آبپاش ایرانی در کشور عراق آغاز شده است.
 
لاهیجان زاده افزود: بیشتر این آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم در استان میسان کشور عراق است و روز گذشته هواپیمایی با گنجایش 40 هزار لیتر آب به عراق اعزام و اولین عملیات مهار آتش  هورالعظیم در خاک عراق را انجام داد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به پراکندگی محدوده آتش‌سوزی احتمالا عملیات اطفای حریق در روزهای آینده نیز ادامه یابد.
 
وی تصریح کرد: بیش از 16 هزار هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم در آتش سوخته است.
 
لاهیجان زاده در پایان افزود: ادامه عملیات اطفا آتش سوزی این تالاب در بخش کشور عراق از صبح امروز نیز ادامه یافت، گفت: تاکنون 2 بار هواپیمای حامل آب بر فراز تالاب به پرواز درآمده که در یک پرواز استاندار خوزستان از آخرین وضعیت آتش سوزی در منطقه بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز