خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

آبیاری قطره ای اراضی باغی و زراعی در ساعات خنک

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۷۵

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی البرز از بکارگیری روشهای نوین آبیاری به صورت نوار تیپ و آبیاری قطره ای اراضی زراعی و باغی استان در ساعات خنک، خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت اله رضایی، گفت: با توجه به گرمی هوا و بحران آب بوجود آمده در کشور، لازم است با استفاده از روش های نوین آبیاری به صورت نوار تیپ در کشت های زراعی و سبزی صیفی، حداکثر استفاده را از آب موجود داشته باشیم و تبخیر آب را با این روش به حداقل ممکن برسانیم. 

وی همچنین توصیه کرد که کشاورزان آبیاری اراضی زراعی و باغی را در ساعات خنک به خصوص شب ها انجام دهند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی البرز، تصریح کرد: میزان اراضی زراعی و باغی استان که به انواع روش های نوین آبیاری، تجهیز شده اند در حدود 145 هزار هکتار است.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر در هزار و 500 هکتار، انواع روش های نوین آبیاری در سطح استان در حال اجرا است که برای سال جاری به میزان 3 هزار و 900 هکتار، اجرای انواع روش های نوین آبیاری برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: میزان اعتبارات مصوب سال جاری در رابطه با توسعه روش های نوین آبیاری براساس پتانسیل هر استان در ماه آینده از طرف وزارت متبوع اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز