خبرگزاری کار ایران

در کلانشهر کرج؛

اولین خانه استارت تاپ کشور افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۱۲

افتتاح نخستین خانه استارتاپ کشور و انعقاد تفاهم نامه مابین اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، شهرداری کرج و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، با حضور مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان؛ مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز، مدیرکل ورزش و جوانان البرز، شهردار کرج، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج، معاون اداره کل ورزش و جوانان و معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج ، افتتاح خانه استارتاپ و انعقاد تفاهم نامه مابین اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، شهرداری کرج و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگانی از نخبگان سمن‌های کشور نیز حضور داشتند، تفاهم‌نامه سه جانبه در خصوص فعالیت اولین خانه استارتاپ کشور در کرج به امضا رسید. 

تشکیل دبیرخانه و شبکه خانه استارتاپ کشور در کرج

امیرحسین آل اسحاق، مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: ایجاد خانه استارتاپ در کرج نمونه بسیار خوبی برای کل کشور است و مسئولان در تمام کشور باید برای تسهیل گری در امورِ جوانان تلاش کنند.

وی افزود: در هر استانی که دستگاه‌های دولتی و عمومی کنار یکدیگر قرار بگیرند، ما آمادگی این را داریم که در کوتاهترین زمان اعتبارات لازم را برای ایجاد خانه استارتاپ فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کرج در ایجاد تعامل دستگاه های مربوطه تلاش زیادی کرده است، عنوان کرد: این موضوع هم افزایی بزرگی بوده که شهرداری کرج در آن موفق عمل کرده است.

ال اسحاق اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های استان البرز، این استان می تواند یکی از شبکه های گردشگری و کارآفرینی را در اختیار بگیرد و جوانان کل کشور را در این زمینه ساماندهی کند. ما نیز قول تشکیل دبیرخانه‌ای برای تحقق اهداف در این استان را می دهیم.

وی افزود: دبیرخانه و شبکه خانه استارتاپ کشور نیز در کلانشهر کرج تشکیل خواهد شد.

ال اسحاق اظهار امیدواری کرد: جوانان به مرحله‌ای برسند که از خلاقیت وارد تجاری سازی شوند در این صورت تسهیلاتی نیز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

کارگاه آموزشی در راستای تجاری سازی

رضا حجتی، مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش از برگزاری تخصصی ترین کارگاه آموزشی کشور در کرج خبر داد  و افزود: در این کارگاه بیش از 50 ساعت آموزش مداوم تربیت مربی برای 31 استان کشور برگزار می شود.

حجتی زمان برگزاری این کارگاه را 30 تیر ماه جاری ذکر و عنوان کرد: این فضای آموزشی متناسب با تجاری سازی نوآوری هاست.

وی ادامه داد: امیدواریم کرج در تحقق این مهم منشا اثر باشد و شاهد شکل گیری کسب و کارهای جدید و ایجاد ثروت برای کشور باشیم.

محمدرضا احمدی نژاد، سرپرست شهرداری کرج در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه آغاز فعالیت اولین خانه استارتاپ کشور در کرج، گفت: دغدغه مجموعه مدیریت شهری جوانان است و برای رفع معضلات جوانان تلاش می کند.

 احمدی نژاد اظهار داشت: خوشبختانه شهرداری کرج در حوزه کارآفرینی موفق عمل کرده است و امیدوارم با کار و تلاش بیشتر این روند ادامه داشته باشد. 

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از توان و استعداد جوانان در حوزه های مختلف، عنوان کرد: در مجموعه مدیریت شهری توجه به جوانان و بهره گیری از استعداد آنان در اولویت است.

عباس زارع، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج، مهاجرپذیری را یک فرصت برای تقویت استعداد جوانان کرج دانست و عنوان کرد: امیدوارم بسترهای مناسب برای استفاده از این قابلیت ها فراهم شود.

وی با اشاره به عدم تجمیع سرمایه های کلان برای نجاتِ کشور گفت: نوجوانان و جوانان با ارایه راهکارهای نوین می توانند گره کورِ اقتصاد کشور را باز کنند و موتور محرک این موضوع شاید استارتاپ ها باشند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج حوزه خدمات را نیازمندِ افکار جوانان دانست و گفت: مجموعه مدیریت شهری تلاش می کند خدمات مطلوبی در اختیار شهروندان قرار دهد و به نظر می رسد در این زمینه خودِ جوانان می توانند کمک های موثری داشته باشند.

وی از تخصیص یک میلیارد تومان به حوزه کارآفرینی برای حمایت از استارتاپ خبر داد و یادآور شد: امیدواریم در موضوع کارآفرینی و استارتاپ روزی سرآمد کشور باشیم.

تجاری سازی پیامد فعالیت نخبگان

احمد خیری، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج، گفت: این تفاهم نامه میان شهرداری کرج، اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان منعقد شده است.

احمد خیری اضافه کرد: طبق این تفاهم نامه سه نهاد یاد شده با ساز و کاری مشخص فعالیتی حرفه ای در راستای بهره گیری از جوانان کشور جهت توسعه اقتصاد کشور را آغاز می‌کنند.

وی یادآور شد: تجارب جهانی و ملی موفق و ناموفق کشور منجر شد تا کرج اقدام به ایجاد خانه استارتاپ کشور کند که در این محل شهرداری وظیفه تسهیل گری، فناوری اطلاعات و ارتباطات وظیفه پشتیبانی طرح ها و اداره کل ورزش و جوانان بهره گیری از سمن ها و ظرفیت های متعدد را عهده دار هستند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج عنوان کرد: نخبگان تمام استان‌های کشور به منظور تعامل و بهره گیری از تجارب کلانشهر کرج برای ایجاد خانه‌های استارتاپ بیشتر در کل کشور به مراسم انعقاد تفاهم نامه دعوت شدند.

خیری اظهار کرد: امیدواریم پس از انعقاد تفاهم نامه شاهد اتفاقات بزرگ در زمینه تجاری سازی فعالیت‌های نخبگان در کشور باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز