خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

خانه تاریخی طباطبائی کاشان از آتش جان سالم به در برد/ تدوین دستورالعمل جدید برای حفاظت از بناهایی که ثبت ملی ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۱۷۶

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: طبق گزارش های ارسالی آتش سوزی جزئی در خانه تاریخی طباطبائی کاشان کاملا مهار شده و هیچگونه آسیبی به این مجموعه تاریخی وارد نشده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فریدون اله یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه این خانه تاریخی متعلق به شهرداری کاشان است، گزارش های اولیه روز گذشته، حاکی از بروز آتش سوزی در انبار نگهداری بلیط این خانه تاریخی بود که با حضور به موقع آتش نشانی کاشان این آتش سوزی کاملا مهار شد.

وی تصریح کرد: پس از بروز آتش سوزی در این اتاق با اقدام به موقع پرسنل آتش نشانی کاشان، آتش به سرعت مهار و از گسترش آتش به سایر بخش‌های این خانه تاریخی جلوگیری شد و خانه تاریخی طباطبائی هیچ آسیبی ندیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: طبق پیش بینی های صورت گرفته تمامی بناها و مجموعه های تاریخی تحت نظارت و اختیار این اداره کل از نظر مقابله با آتش سوزی احتمالی ایمن سازی شده اند، با این وصف دستورالعمل جدیدی جهت حفاظت از سایر بناهای ثبت ملی که در اختیار این اداره کل قرار ندارند تدوین شده و از طریق معاونت میراث فرهنگی و همچنین یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به تمامی مالکین این مجموعه ها ابلاغ شده است.

اله یاری ادامه داد: از جمله مباحثی که در این دستورالعمل وجود دارد، پایش و کنترل تمامی این مجموعه ها به ویژه بناهایی که مستقیما در اختیار اداره کل نیستند توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز