خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی مطرح کرد:

تحقق چهار دوازدهم بودجه سال جاری در چهار ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۰۹۸

استاندار مرکزی در جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن استان، گفت: دولت وظیفه خود را به درستی انجام داده و در چهار ماه نخست امسال ، چهار دوازدهم بودجه سال جاری محقق شده است.

به گزارش ایلنا از اراک، آقازاده استاندار مرکزی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در طی‌چهار ماه اخیر اظهار داشت : از ابتدای سال تاکنون فروش نفت و صادرات غیرنفتی نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته افزایش یافته است که این شاخص های اقتصادی نشان می دهد از سوی دولت، برای تولید کنندگان در عرصه صنعت و معدن اقدامات قابل توجهی انجام شده است .

آقازاده بهبود شرایط اقتصادی، درآمدها، هزینه ها، درآمدهای ارزی، صادرات نفتی و غیرنفتی بر مبنای حرکت در مسیر بودجه سالانه کشور را خواسته مردم عنوان کرد و گفت : تاکنون تمامی درآمدهای دولت بر اساس پیش بینی های انجام شده در بودجه جاری تحقق یافته و دولت نیز بر مبنای بودجه، نقش خود را ایفا کرده است .

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد : بر اساس آمار و عملکرد ، دولت چهار دوازدهم بودجه امسال را محقق کرده است به طوری که اعتبارات عمرانی با افزایش ٢٠ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، مواجه بوده است .

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دنیا با رهبری یک حکومت جاهل در امریکا به دنبال تحمیل فشار است اظهار داشت : در حال حاضر رشد شاخص های اقتصادی رقم خورده است و در صورتی که تحریم ها لحاظ شود از ۱۷ مرداد ماه آغاز می شود که هنوز این مبحث اجرایی نشده است .

وی با اشاره به نرخ ارز عنوان کرد : در چند ماه اخیر شاهد افزایش ۱۰۰درصدی نرخ ارز بوده ایم که این اقدام، حاصل برخی دشمنی های درونی است چرا که برخی به هر طریقی در صدد تخریب و تضعیف دولت هستند حتی اگر پایه های نظام و منافع مردم به خطر بیفتد که نیاز است در این خصوص تدابیر ویژه ای اندیشیده شود .

وی رفتار ترامپ را افزایش بین ٥ تا ١٠ درصد بر قیمت ارز عنوان کرد و افزود : در سه ماه سال جاری درآمدهای ارزی رشد و صادرات غیرنفتی استان مرکزی ١١ درصد افزایش یافته است که این اقدام مثبت حاصل عملکرد مجموعه نظام اعم از دولت ، تمام دستگاه ها و قوا می باشد.

آقازاده رفع موانع تولید و کاهش اختلافات را در ایجاد وفاق ، انسجام و صمیمیت عنوان کرد و افزود : با مشارکت و هماهنگی بین مسئولین باید تورم را کاهش داد و وضعیت اقتصادی کشور و استان را بهبود بخشید . وی با تاکید براینکه تولیدکنندگان نباید دغدغه ای غیر از تولید داشته باشند اظهار داشت : مجموعه مدیریت ارشد استان مرکزی طی ماه های اخیر بیشترین وقت و انرژی خود را در راستای رفع موانع صنعت، بانکها و ارزش افزوده گذاشته است چرا که در برخی موارد قانون ما دچار مشکلات و ضعف هایی است که می طلبد اطلاحاتی در این خصوص انجام شود .

آقازاده با اشاره به قطع برق در کشور افزود: کمبود برق کنونی در کشور مربوط به سال های گذشته است که نتوانسته ایم به حد نیاز در کشور نیروگاه ایجاد کنیم، اما در کنار این خلا متاسفانه مصرف برق در ایران چهار برابر ترکیه است و باید فرهنگ درست مصرف و سبک زندگی مناسب حاکم شود .

وی با تاکید براینکه نمی توان منکر سوءمدیریت ها در کشور شد بیان داشت : در همه دولت ها این ضعف وجود داشته است که به فرهنگ غلط دولت ها نسبت به شایسته سالاری و عدم مقابله با رانت بر می گردد.

استاندار مرکزی تاکید کرد : دولت وظیفه خود را به درستی انجام داده است، اما آیا مقصر اصلی وضعیت ارزی دولت است.

آقازاده با بیان اینکه قطعا این بحران را با کمک مردم سپری می کنیم بیان داشت : نیاز است دولت سوء مدیریت را به حسن مدیریت تبدیل کند و تمام افرادی که در اداره کشور نقش آفرین هستند وارد صحنه شوند چرا که با حفظ وحدت و انسجام می توان در اداره کشور موفق عمل کرد و حامی دولت در تمامی عرصه ها بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز