خبرگزاری کار ایران

لاهیجان زاده به ایلنا خبرداد:

گسترش آتش سوزی در تالاب هور العظیم/آمادگی ایران برای اعزام بالگرد به کشور عراق

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۰۱۱

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم به ۱۵ هزار هکتار رسید.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفت گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: امروز دهمین روز از آغاز آتش‌سوزی در  قسمت جنوب دریاچه"ام النعاج" در قسمت عراقی تالاب هورالعظیم می گذرد.

وی افزود: در این مدت کمتر از یک هزار هکتار از بخش ایرانی تالاب طی سه نوبت دچار آتش‌سوزی شد اما به دلیل اینکه هور در این بخش از مقداری آب بهره‌مند است، آتش پس از چند ساعت خاموش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق آخرین تصاویر ماهواره‌ای، آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم به ۱۵ هزار هکتار رسیده است و با تغییر مسیر جهت باد به سمت ایران، دود ناشی از این آتش‌سوزی برخی از شهرهای استان خوزستان مانند سوسنگرد، هویزه، شادگان و ... که در مرز هستند مشکلات تنفسی برای مردم به وجود آمده و تعدادی از آنها به مراکز درمانی در سطح شهرستان ها مراجعه کرده اند. همچنین این دود شهر اهواز مرکز استان خوزستان را نیز تا حدودی درگیر کرده است.
 
لاهیجان زاده با اشاره به رایزنی‌ها و مکاتبات صورت گرفته با طرف عراقی برای اطفای حریق تالاب هورالعظیم گفت: با توجه به باتلاقی بودن منطقه، برای اطفای آتش به بالگرد آب‌پاش نیاز است که کشور عراق از چنین امکانی برخوردار نیست از این رو پیشنهاد شد ایران بالگردی را برای اطفای حریق به منطقه اعزام کند که به محض موافقت این کار انجام خواهد شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: از سوی این سازمان پیشنهاد داده شد با توجه به بحرانی شدن شرایط، موضوع از طریق وزارت امور خارجه ایران و رایزنی‌های دیپلماتیک مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز